TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
20 listopada 2025 r., godz. 09:00-14:45, w siedzibie SKwP O/O w Opolu, przy ulicy Kołłątaja 11, sala 43.
WYKŁADOWCA
Marcin Otręba - doradca podatkowy, doktorant w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem bieżących problemów podatkowych oraz wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego jako pracownik naukowy na wydziale Finansów i Zarządzania. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. W ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2020 r. związany jest z Kancelarią Staniek & Partners Law For Industry w której łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką. Od 2021 r. Adiunkt na Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i rachunkowość
PROGRAM
- Faktury ustrukturyzowana:
- pojęcie faktury ustrukturyzowanej,
- kogo będzie dotyczył obowiązek wystawiania faktur w KSEF,
- dokumentowanie sprzedaży przez podatników zwolnionych z VAT,
- dokumentować sprzedaż dla osoby fizycznej nieprowadzącej działalności?
- sprzedaż na kasie rejestrującej, faktury uproszczone i faktury do paragonów,
- faktury VAT_RR w formie ustrukturyzowanej,
- procedura marży w ramach u-faktur,
- posługiwanie się fakturą poza systemem KSEF,
- procedury odbioru e-faktur przez nabywców towarów i usług,
- czy można odmówić przyjęcia faktury ustrukturyzowanej w 2026 r.
- udostępnienie u-faktury nabywcy,
- wystawienie i doręczenie faktury kontrahentowi zagranicznemu.
- Działanie systemu KSeF:
- Krajowy System e-Faktur – zasady funkcjonowania,
- warunki autentyczności pochodzenia i integralności treści w przypadku e-faktur,
- Uwierzytelnianie się podatnika w systemie a ZAW-FA
- Podpisywanie e faktur,
- Nadawanie uprawnień innym osobom lub podmiotom,
- Uprawnienia w zakresie JST (jednostka centralna i jednostki podrzędne),
- Numer KSeF faktury,
- migracja danych do KSeF – wystawianie faktur z poziomu indywidualnego oprogramowania księgowego,
- Wystawienie e-faktury bezpośrednio w KSeF,
- Dane dostępowe do faktury ustrukturyzowanej w KSeF,
- Weryfikacja kontrahenta w KSeF,
- Archiwizowanie u-faktur, a bezpieczeństwo danych wrażliwych.
- Dane na u-fakturze:
- Pozycje obowiązkowe e-faktury,
- Pozycje opcjonalne e-faktury,
- Dane z umowy albo zamówienia na u-fakturze,
- Moment wystawienia u-faktury,
- Samofakturowanie,
- Zasady wykazywania korekt in minus faktur „zwykłych”,
- moment wykazania korekty in minus u-faktury, treść korekty,
- Noty korygujące w KSef,
- Duplikat faktury w KSeF,
- Anulowanie faktury w KSeF.
- Zmiany dotyczące e-faktur:
- Wprowadzenie załącznika do faktury,
- Wymóg podania nr NIP jednostki organizacyjnej JST,
- Nowa rola w Podmiot3 – Pracownik,
- Wprowadzenie trybu off-line na życzenie,
- Zasady szybszego zwrotu VAT na rachunek bankowy podatnika,
- Stosowanie kursów walut z u-faktur – nowe zasady,
- Kary dla podatników za niestosowanie KSeF – 1 sierpnia 2026,
- Przelewy MPP dla u-faktur – nowe zasady,
- Oznaczanie płatności za u-faktury i korzystanie z identyfikatora zbiorczego,
- Wprowadzenie trybu off-line na życzenie.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi w formie elektronicznej (plik pdf),
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia - przesłane na adres mailowy uczestnika.
Płatność za szkolenie:
Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email o dokonanie przedpłaty.
Rezygnacja z szkolenia:
Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.
§ 6
(…)
4. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:
a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,
b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.