Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
330,- zł od osoby
310,- zł Cena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

Forma: on-line

Ilość godzin: 6 godz. dydaktycznych (9.00-14.00)

Cele szkolenia:

Celem szkolenie jest uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat zmian jakie wejdą od 2025 r. i wprowadzą nowe obowiązki w obszarach istotnych dla przedsiębiorców.

Na szkoleniu zostanie dokładnie omówiona nowość w podatku dochodowym od osób fizycznych – tzw. kasowy PIT. Jest to możliwość kasowego rozpoznawania przychodów. Ta na pierwszy rzut oka korzystna regulacja zawiera kruczki, które muszą być wzięte pod uwagę przy decyzji o wyborze tej formy rozliczenia.

Druga część szkolenia poświęcona zostanie na omówienie wakacji składkowych – nowej ulgi w opłacaniu składek ZUS. Podczas szkolenia uczestnik dowie się kto może skorzystać z wakacji składkowych, jakie musi spełniać warunki i z jakimi obowiązkami to się wiąże. W tej części szkolenia omówione zostaną zasady płacenia składki zdrowotnej na 2025, zgodnie z aktualnym na dzień szkolenia stanem rzeczy.

Trzecia część szkolenia dotyczy obowiązków przedsiębiorców na gruncie e-Doręczeń. Na szkoleniu przedstawione zostanie jakie obowiązki będą ciążyć na przedsiębiorcach i od kiedy. Czym jest adres do doręczeń elektronicznych. Korzyścią ze szkolenia jest zaprezentowanie w trakcie szkolenia, jak uzyskać adres do doręczeń elektronicznych.

Prowadzący:

Hubert Grzyb - adwokat, doradca podatkowy. Założyciel i partner zarządzający kancelarii adwokackiej specjalizującej się w doradztwie podatkowym. Doradza w skomplikowanych projektach dotyczących podatku VAT oraz podatku dochodowego na rzecz polskich oraz zagranicznych podatników. Wspiera firmy i jednostki sektora finansów publicznych przy wdrażaniu KSeF i e-Faktur. Doświadczony wykładowca, głównie w tematyce podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego. Prowadzi szkolenia m. in. dla pracowników jednostek sektora finansów publicznych, w tym pracowników organów podatkowych, dla doradców podatkowych oraz biegłych rewidentów. Autor publikacji z zakresu podatku VAT oraz podatków dochodowych.

Program:

I PIT kasowy od 1 stycznia 2025 r.

  1. Kto może stosować kasowy PIT?
  • Warunek podmiotowy. Co ze spółkami cywilnymi i jawnymi?
  • Próg kwotowy.
  • Rodzaj ewidencji a możliwość korzystania z PIT kasowego.
  1. Jak wybrać PIT kasowy?
  2. Moment powstania przychodu.
  • Jak długo można nie rozpoznawać przychodu?
  • Zaliczki a moment powstania przychodu.
  • Co w przypadku likwidacji działalności?
  1. Kiedy stosując PIT kasowy nie stosujesz PIT kasowego?
  • Wyłączenia dla transakcji z podmiotami powiązanymi.
  • Wyłączenia dla transakcji z podmiotami innymi niż przedsiębiorca.
  • Wyłączenia dla środków trwałych.
  • Wyłączenia dla transakcji rajowych.
  1. Potrącanie kosztów na PIT kasowym.
  • Data wystawienia faktury a data potrącenia kosztu.
  • Data zapłaty a data potrącenia kosztu.
  • Wystawienie faktury kosztowej przed zapłatą. Kiedy koszt?
  • Zapłata przed wystawieniem faktury kosztowej. Kiedy koszt?
  • Rozliczanie kosztów dla potrzeb zaliczek i zeznania rocznego.
  • Moment potrącenia kosztów od podmiotów powiązanych.
  • Amortyzacja jako koszt podatkowy na PIT kasowym.
  1. Dodatkowa ewidencja obowiązująca na PIT kasowym.
  2. Kasowy PIT a ulga na złe długi.
  3. Kasowy PIT a składka zdrowotna.
  4. Przepisy przejściowe.
  • Sprzedaż w 2024. Otrzymanie zapłaty w 2025. Kiedy przychód?
  • Zaliczka w 2024 r. Sprzedaż w 01.25. Otrzymanie zapłaty w 02.25. Kiedy przychód?
  • Zaliczka kosztowa w 2024. Zakup w 01.25. Zapłata w 02.25. Kiedy koszt podatkowy?
  • Metoda kasowa w 2025. Rezygnacja z metody kasowej od 2026. Jakie przepisy?

II Wakacje składkowe i składka zdrowotna 2025.

  1. Na czym polegają wakacje składkowe?
  2. Komu przysługują wakacje składkowe?
  3. Warunki do skorzystania z wakacji składkowych.
  4. Które składki objęte są wakacjami?
  5. Jak często można korzystać z wakacji składkowych?
  6. Wakacje składkowe a podatek PIT.
  7. Jak będzie wyglądać składka zdrowotna w 2025 r.

 III e-Doręczenia 2025 – nowy obowiązek dla przedsiębiorców.

  1. Czego się oczekuje od przedsiębiorców w związku z wejściem e-Doręczeń od 1 stycznia 2025 r.? Obowiązki sektora prywatnego.
  2. Rejestrowane doręczenie elektroniczne.
  • Co to za usługa?
  • Jak z usługi skorzystać?
  • Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego (PURDE).
  • Kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
  1. Czym jest adres do doręczeń elektronicznych?
  • Cechy adresu do doręczeń elektronicznych.
  • Skąd wziąć adres?
  • Ile można mieć adresów?
  • Baza Adresów Elektronicznych (BAE).
  • Jakie skutki wywołuje wpisanie adresu do BAE?
  1. Prezentacja jak uzyskać adres do doręczeń elektronicznych.
  • Uzyskanie adresu dla osoby fizycznej (JDG).
  • Uzyskanie adresu dla spółki wpisanej do KRS.
  • Kim jest administrator i czy trzeba go ustanawiać?
  • Skrzynka do doręczeń elektronicznych.

5. Terminy wejścia w życie nowych obowiązków.

  • Termin dla osób fizycznych wykonujących zawód zaufania publicznego.
  • Termin dla spółek wpisanych do KRS.
  • Termin dla firm wpisanych do CEiDG.
  • Skutki zaniechania obowiązku i nieutworzenia adresu do doręczeń elektronicznych.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20