Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
330,- zł od osoby
310,- zł Cena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 15 lipca 2025 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Lech Janicki - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 14 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej,  ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

PROGRAM

Typowe wydatki ponoszone na rzecz członków zarządów, rad nadzorczych, menedżerów oraz „właścicieli” firm – zagadnienia wstępne

  1. Wynagrodzenia
  2. Koszty podróży odbywanych w celu reprezentowania firmy
  3. Samochody osobowe do użytku służbowego/prywatnego w świetle zmian w rozliczaniu aut w firmie w 2019 r. (np. wynajem samochodu w delegacji prezesa)
  4. Wydatki reprezentacyjne
  5. Bonusy związane z zatrudnieniem / współpracą (studia, kursy, licencje)
  6. Wydatki mieszkaniowe
  7. Podróże „właściciela firmy” – diety i inne wydatki, 20 % kosztów używania samochodu, dokumentowanie wyjazdów
  8. Koszt pracy rodziny w „firmie”
  9. 176 KSH ( świadczenia powtarzające się) – skutki podatkowe i ryzyko

Członkowie zarządu w świetle przepisów CIT/PIT/VAT.

  1. Charakter stosunku prawnego między członkiem zarządu a spółką
  2. Zatrudnienie na podstawie powołania
  3. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę
  4. Zatrudnienie na podstawie umowy cywilnoprawnej
  5. Uchwały dotycząca wynagrodzenia członka zarządu i rozliczenia kosztów jego podróży
  6. Potrącalność kosztów zatrudnienia członków zarządu
  7. Wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów świadczeń na rzecz członków zarządu posiadających jednocześnie status udziałowców
  8. Wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów wydatków w przypadku wadliwości umowy o pracę
  9. Problematyczne wydatki na rzecz członków zarządu
  10. Świadczenia z tytułu podróży służbowych
  11. Świadczenia z tytułu ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej członków zarządu
  12. Świadczenia w postaci wynajmu mieszkania czy domu członkowi zarządu
  13. Udostępnienie członkowi zarządu służbowego samochodu, lokalu, telefonu
  14. Wydatki na gastronomię podczas spotkań zarządu
  15. Podnoszenie kwalifikacji, szkolenia, kursy członków organów spółki.
  16. Wydatki związane z pełnieniem funkcji członka zarządu.
  17. Wycieczka dla przedstawicieli kontrahentów i członków zarządu spółki z o.o.
  18. Świadczenia na rzecz cudzoziemców będących członkami zarządu.
  19. Nieodpłatne sprawowanie funkcji członka zarządu bądź rady nadzorczej a przychód po stronie spółki
  20. Obowiązki spółki w związku z wypłatą wynagrodzenia dla członka zarządu, który nie jest polskim rezydentem (podatek u źródła WHT, certyfikat rezydencji, IFT-1R, PIT8-AR)
  21. Członek zarządu będący jednocześnie wspólnikiem spółki -  skutki podatkowe.
  22. Podróże prezesów, członków zarządu – dokumentowanie wyjazdów oraz skutki podatkowe w CIT i PIT (rozliczenia kosztów podróży, opisywanie faktur itp.)
  23. Prezes zarządu jako pracownik mobilny – skutki na gruncie PIT.
  24. Korzystanie przez członka zarządu z samochodu służbowego - skutki w podatkach dochodowych, VAT i w ewidencji księgowej.
  25. Samochody firmowe używane przez prezesa i członków zarządu – czy trzeba naliczać im przychód 250 bądź 400 zł.
  26. Świadczenia na rzecz członka zarządu sprawującego swą funkcję na podstawie powołania.

 

Rada nadzorcza w świetle przepisów o CIT i PIT.

  1. Wydatki na rzecz członków rad nadzorczych w kosztach uzyskania przychodów.
  2. Udział członków rady nadzorczej w imprezie integracyjnej.
  3. „Podróż służbowa” członka rady nadzorczej.
  4. Skutki podatkowe zwrotu wydatków na przejazdy członków rady nadzorczej (np. na posiedzenie rady).
  5. Opodatkowanie wynagrodzeń uzyskiwanych przez członków rady nadzorczej w świetle umów o unikaniu podwójnego opodatkowania

Kontrakty menedżerskie w świetle CIT i PIT (wynagrodzenia, samochody, podróże, benefity itp.)

Umowy B2B ( wynagrodzenia, benefity, odpowiedzialność, ryzyko zakwestionowana JDG, podróże)

CIT Estoński – skutki podatkowe świadczeń na rzecz wspólników i ich rodzin.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

  • komputer lub urządzenie mobilne ( telefon, tablet ) z głośnikiem oraz dostęp do Internetu. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu zajęć, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge.

 

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

 

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O/O w Bielsku-Białej.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20