Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
990,- zł od osoby
960,- zł Cena dla członków SKwP O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż 1 osobę na kurs

Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl

Czas trwania szkolenia: 18 godzin dydaktycznych
Terminy: 27.08.;28.08;29.08

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/ 

Treści kształcenia:  

Dzień pierwszy

  1. Definicja podatnika w podatku VAT

- prawo do wyboru zwolnienia – najnowsze interpretacje

- najem prywatny w świetle ustawy o VAT a limit obrotu uprawniający do zwolnienia

- dyrektywa DAC-7 a podatnik w świetle VAT – potencjalne ryzyka

- obowiązek rejestracyjny, rejestracja z opóźnieniem a prawo do podatku naliczonego

- procedura SME dla działalności transgranicznej

  1. Przypomnienie zasad unijnych w zakresie podatku VAT.
  2. Zasady odliczenia podatku – zmiany - prawo do odliczenia podatku VAT w myśl przepisów prawa krajowego i UE;

- moment powstania obowiązku podatkowego a prawo do podatku naliczonego

- rodzaje faktur

- faktura a prawo do podatku naliczonego – czy jest niezbędna?

- faktura od podatnika niezarejestrowanego – odliczać czy nie?

- faktury otrzymane po terminie, faktury odnalezione a prawo do podatku naliczonego – jak kształtować rozliczenie podatku VAT, aby było optymalne w świetle zmian i orzeczeń TSUE; nadrzędność dyrektywy unijnej nad przepisami krajowymi.

  1. Obrót nieruchomościami

- majątek prywatny a działalność gospodarcza – sprzedaż gruntu.

- grunt zabudowany, niezabudowany, teren budowlany i przeznaczony pod zabudowę – najnowsze interpretacje i orzeczenia sądów administracyjnych

- zwolnienie z opodatkowania i rezygnacja ze zwolnienia – co to jest pierwsze zasiedlenie i ile razy może nastąpić.

- najem prywatny

- stawki podatku VAT przy najmie lokalu

- czy najem i media to świadczenie kompleksowe?

  1. Zasady zwrotu podatku:

- terminy i zasady zwrotu,

- przyspieszony zwrot – nowe rozwiązania

- zwrot a mechanizm podzielonej płatności

- zwrot a faktury ustrukturyzowane i KSeF

- szczególne procedury – zabezpieczenia i zwrot pod kredyt podatkowy

Dzień drugi

  1. Ulga na „złe długi” u sprzedawcy i nabywcy – podobieństwa i różnice; rozliczenie podatku w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności

– zasady po orzeczeniu TSUE,

- prawa i obowiązki wierzyciela,

- prawa i obowiązki dłużnika.

  1. Wyłączenia stosowania obniżenia podatku. Odliczenie podatku VAT związanego z zakupem usług gastronomicznych i hotelowych w świetle orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i wyjaśnień Ministerstwa Finansów. Nowelizacja przepisów.
  2. Narzędzia uszczelniające system podatku VAT:

- procedury rejestracyjne – czynności Urzędu Skarbowego poprzedzające rejestrację;

- biała księga – jak korzystać z bazy danych aby zagwarantować zachowanie zasad należytej staranności - korzyści i negatywne skutki dla podatnika.

- mechanizm podzielonej płatności - kiedy obowiązkowy, kiedy dobrowolny – zasady stosowania po zmianach; uwolnienie środków z subkonta VAT.

- plik JPK_V7 - jak pozyskane informacje wpływają na uszczelnienie systemu VAT; zmiany w raportowaniu wprowadzone w 2023 r. Plik JPK_V7 a KSeF – jakie informacje będzie o podatniku gromadziła i przetwarzała administracja podatkowa

- nabycie sprawdzające – nowy rodzaj kontroli doraźnej

  1. Faktura, faktura ustrukturyzowana i Krajowy System e-Faktur - kiedy i jak szykować się do zmian  - przepisy obowiązujące w 2025 r.:

- faktura, faktura elektroniczna i faktura ustrukturyzowana – wady, zalety, różnice.

– numery i daty wystawienia faktur w programach finansowo księgowych, w JPK_V7 i w ministerialnym systemie  KSeF – na co trzeba się przygotować i jak zorganizować wysyłkę faktury,

- zalety i wady KSeF dla przedsiębiorców i organów podatkowych

- zasady ujmowania przez sprzedawcę i nabywcę faktur korygujących na minus wystawionych jako tzw. faktury ustrukturyzowane – uwaga na korekty podatku naliczonego,

- faktury ustrukturyzowane a noty korygujące i KSeF,

- określenie daty otrzymania faktury ustrukturyzowanej,

- obowiązki podatników wystawiających faktury ustrukturyzowane,

- kto ma dostęp do systemu -  zawiadomienie organu podatkowego o osobach mających dostęp do systemu KSeF,

- Krajowy System e-Faktur w 2025 r. – plany Ministerstwa Finansów jakie rozwiązania zostaną wprowadzone, zmienione, aktualizowane.

Dzień trzeci

  1. Korygowanie podatku naliczonego u podatnika ze sprzedażą mieszaną:

- nowe zasady ustalania proporcji szacunkowej

- kiedy należy dokonać korekty na podstawie proporcji rzeczywistej – nowe regulacje od 2024 roku.

- korekta zakupu przy środkach trwałych.

  1. Czynności nieodpłatne a obowiązek podatkowy

- nieodpłatne przekazanie towarów i świadczenie usług - podstawowe zasady związane z odliczeniem oraz naliczeniem VAT dla czynności nieodpłatnych

- omówienie najbardziej charakterystycznych rodzajów czynności nieodpłatnych (gadżety reklamowe, ekspozytory, prezenty dla klientów, prezenty dla pracowników, ubezpieczenia medyczne, karty Multisport, bilety na imprezy kulturalne i sportowe itp.)

- podatek naliczony a świadczenia z ZFŚS

  1. Kasa rejestrująca w firmie:

- kto musi mieć kasę rejestrującą, zwolnienia nowe zasady wprowadzone w 2025 r.;

- jak dobrać rodzaj kasy do profilu działalności  – kasy z elektronicznym i papierowym zapisem kopii, kasy on-line, mające postać oprogramowania, kasy specjalne;

- prawo do ulgi i obowiązek jej zwrotu;

- obowiązki użytkownika

- terminale płatnicze a kasa fiskalna.

  1. Podatek VAT a przepisy Kodeksu karnego skarbowego. Czynny żal – jak i kiedy można go stosować.
  2. Kontrola podatkowa w firmie – jak się przygotować.

- planowanie kontroli w US. Jakie branże są najczęściej typowane do kontroli.

- etapy kontroli podatkowej:

- korekta faktury w toku kontroli i po kontroli – najnowsze orzecznictwo.

  1. Podsumowanie szkolenia, panel dyskusyjny.

Metody pracy:

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:

  • zajęcia wykładowo-seminaryjne w formie online z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza)
  • stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
  •  naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia

  • Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie  wiedzy w zakresie objętym programem  kursu
  • Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
  • Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej

Sposób i forma zaliczenia

Formą zaliczenia kursu są obecności  na 100 % godzin lekcyjnych (tj. obecności na wszystkich spotkaniach). Uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu zgodnie z aktualnym  wzorem wynikającym z Rozporządzenia MEN. Zaświadczenie wydawane jest przez Oddział Okręgowy SKwP w Opolu, w ramach którego działa niepubliczna placówka kształcenia ustawicznego będąca organizatorem kursu.

Dorota Łabuda - absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach na kierunku pedagogika oraz Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie - studia podyplomowe na kierunku prawo podatkowe. Biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług przy Sądach Okręgowych w Kielcach i Katowicach, były wieloletni pracownik administracji podatkowej w tym wyspecjalizowanego urzędu skarbowego, posiadający 25 letnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego (podatek od towarów i usług) i prawa proceduralnego (ordynacja podatkowa), Ma status trenera z ramienia Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Wieloletni wykładowca kursów i szkoleń, współpracujący między innymi z 16 oddziałami okręgowymi Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Wykładowca Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Kielcach. Jako trener ceniona jest w szczególności za szeroką wiedzę teoretyczną podpartą wieloletnią praktyką urzędniczą, komunikatywność i łatwość nawiązywania kontaktu z uczestnikami.

W RAMACH SZKOLENIA ZAPEWNIAMY:
- materiały szkoleniowe
- zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu.

Materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

4. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20