Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
850,- zł od osoby
750,- zł Cena dla członków SKwP O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż 1 osobę na kurs

WYKŁADOWCA: DR ALEKSANDRA BRYŁA –z wykształcenia jest doktorem nauk ekonomicznych, poprowadzi własne biuro rachunkowe, które funkcjonuje od 2010 roku. Biuro specjalizuje się w obsłudze finansowej i księgowej klientów niezależnie od formy prawnej oraz w doradztwie w codziennych sprawach związanych z działalnością gospodarczą. Aktywny wykładowca w SKwP, gdzie prowadzi kursy wszystkich stopni certyfikacji zawodowej. Jej pasja do nauczania oraz praktyczna wiedza w dziedzinie rachunkowości i podatków stwarzają doskonałe warunki do efektywnego nauczania i zdobywania cennych umiejętności zawodowych przez kursantów. Posiada ponad 25-letnie doświadczenie zawodowe jako wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

CEL KURSU ORAZ WYMAGANIA WSTĘPNE DLA SŁUCHACZY:
Celem kursu jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie do wykonywania zawodu specjalisty do spraw fakturowania i rozliczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.

UCZESTNICY SZKOLENIA:Kurs skierowany jest zarówno do kandydatów zainteresowanych podjęciem pracy jako specjalista do spraw fakturowania i rozliczeń, jak i praktyków posiadających już doświadczenie zawodowe w tym obszarze oraz osób zainteresowanych tematyką fakturowania i rozliczeń zamierzających zdobyć i pogłębić wiedzę oraz podnieść swoje kwalifikacje zawodowe.

ORGANIZACJA:

CZAS TRWANIA KURSU: 21 godzin (godzina lekcyjna to 45 minut) 3 dni /7 godz. 9:00 - 14:45.
Kurs realizowany jest w formie online.

TERMINY:

29 października 2024

5 listopada 2024

12 listopada 2024

METODY PRACY I MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie warsztatów ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem platformy internetowej. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę.

 OPIS SZKOLENIA I WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  1. uczestnik powinien dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem,
  2. zaleca się korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge. Łącze internetowe: min download: 10 Mb/s, min upload: 10 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego),
  3. niezbędne oprogramowanie umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc) (np. darmowe Acrobat Reader oraz Open Office),
  4. uczestnik przed zajęciami otrzymuje dane do logowania się (login i hasło) do konta w aplikacji MS Teams, które ważne jest przez cały okres trwania kursu.

Szczegóły dotyczące wykorzystania i obsługi platformy potrzebnej do szkolenia online otrzymają Państwo po złożeniu formularza zgłoszeniowego.

PLAN NAUCZANIA:

  1. Podstawowe informacje dotyczące podatku VAT
  • Regulacje prawne dotyczące faktur VAT
  • Podstawa opodatkowania i stawki podatku VAT
  • Podatnicy VAT
  • Rejestracja podatnika VAT i treść ewidencji VAT
  • JPK-VAT
  • Wykreślenie z rejestru VAT
  • Zwolnienia od podatku VAT
  • Miejsce świadczenia usług
  • Obowiązek podatkowy a faktury
  • Obowiązek podatkowy w transakcjach wewnątrzwspólnotowych
  • Import towarów i usług, dług celny
  • Obowiązek podatkowy – Mały podatnik
  1. Terminy wystawiania faktur, wystawianie faktur do paragonów
  • Terminy wystawiania faktur
  • Wystawianie faktur do paragonów fiskalnych
  • Faktury do e-paragonów
  • HUB paragonowy
  • Dowody sprzedaży, które można wymienić na faktury, mimo braku NIP nabywcy
  • Bilety stanowiące faktury
  • Sankcje karne za wystawienie i posługiwanie się fakturą z NIP nabywcy wystawioną do paragonu bez tego numeru
  • Wiążąca Informacja Stawkowa (WIS) (Slim VAT 3 w zakresie WIS)
  • Nomenklatura Scalona (CN)
  1. Rodzaje faktur i zasady ich wystawiania
  • Metody fakturowania
  • Rodzaje faktur
  • Treść faktury (dane nabywcy, sprzedawcy, NIP, data sprzedaży, inne)
  • Wybór metody fakturowania
  • Podstawa prawna zwolnienia na fakturze
  • Liczba egzemplarzy faktury, waluta VAT oraz sposób zaokrąglania
  • Sposób obliczenia VAT
  • Faktury i rachunki u podatników zwolnionych z VAT
  • Zasady wystawiania faktur dokumentujących usługi zwolnione
  • Faktury potwierdzające sprzedaż dla osób prywatnych (niepodatników)
  • Faktury wystawiane przez podatników rozliczających VAT metodą kasową
  • Faktury wystawiane przez komornika w imieniu dłużnika
  • Faktury wystawiane przez nabywcę – samofakturowanie
  • Faktury wystawiane w procedurze VAT marża
  • Faktury VAT RR wystawiane przez nabywcę produktów rolnych
  • Faktury z oznaczeniem „mechanizm podzielonej płatności”
  • Faktury za paliwo bez numeru rejestracyjnego pojazdu
  • Faktury zaliczkowe (nowelizacja od września 2023 r)
  • Duplikat faktury
  1. Faktury elektroniczne, ustrukturyzowane  i Krajowy System e-Faktur
  • Zasady wystawiania i przesyłania faktur elektronicznych
  • Faktury w formacie JPK
  • Faktury ustrukturyzowane
  • System KSeF
  • Zasady wystawiania ustrukturyzowanych faktur w KSeF
  • Akceptacja faktury przez odbiorcę w KSeF
  • Dostęp do faktur w KSeF
  • Korekta faktur w KSeF
  • Przechowywanie faktur w systemie KSeF
  • Awarie w systemie KSeF
  1. Korygowanie faktur
  • Faktura korygująca a nota korygująca
  • Zasady wystawiania faktur korygujących
  • Elementy faktury korygującej
  • Korygowanie faktury in plus, in-minus
  • Zbiorcze (uproszczone) faktury korygujące
  • Zasady ustalania kursów walut do faktur korygujących (Nowość 2023 r.)
  • Anulowanie faktury
  1. Inne zagadnienia w zakresie podatku VAT i fakturowania
  • Biała lista podatników VAT
  • Obowiązki w zakresie weryfikowania faktur na białej liście podatników VAT
  • SPLIT PAYMENT (Mechanizm Podzielnej Płatności –MPP)
  • Możliwości wykorzystania środków zgromadzonych na rachunku VAT
  • Przechowywanie faktur
  • Nieodpłatne świadczenia przekazywane na rzecz pracowników a VAT
  • Prezenty o małej wartości i próbki a podatek VAT
  • Upominki okolicznościowe a VAT
  • Wydatki związane z pogrzebem pracowników lub byłych pracowników a VAT
  • Telefony służbowe, samochody służbowe, pakiety medyczne dla pracownika a VAT
  • Odpowiedzialność karnoskarbowa za naruszenie przepisów o fakturowaniu.

 EFEKTEM KSZTAŁCENIA NA KURSIE BĘDZIE:

  1. poszerzenie posiadanej wiedzy oraz doskonalenie już posiadanych umiejętności zawodowych dotyczących fakturowania, rozliczania oraz dokumentowania transakcji opodatkowanych podatkiem VAT,
  2. umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
  3. umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O/O we Wrocławiu.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20