Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
350,- zł od osoby
330,- zł Cena dla członków i firm zgłaszających więcej niż 1 osobę na szkolenie

Szkolenie jest zorganizowane w systemie ONLINE

Uczestnictwo w nim jest możliwe za pomocą platformy ClickMeeting.

 

Zajęcia w godz. 8.30-13.30.

 

Wykładowca : Joanna Patyk - Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 18-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing i podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", „Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych” oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.

 

  1. Zmiany w zakresie schematów z uwagi na stan epidemii:
  • Przesunięcie terminów na raportowanie schematów podatkowych;
  • Wydłużenie czasu na odpowiedzi przez Ministerstwo Finansów;
  • Przykłady schematów związanych z funkcjonowaniem podmiotów w czasie epidemii, np. czy otrzymanie i umorzenie subwencji to schemat podatkowy?

 

  1. Pojęcie schematu podatkowego – kiedy występuje:
  • Główna korzyść podatkowa;
  • Szczególna cecha rozpoznawcza;
  • Ogólna cecha rozpoznawcza;
  • Inna szczególna cecha rozpoznawcza;
  • Schemat transgraniczny i krajowy

 

  1. Przykłady schematów podatkowych:
  • Pre-współczynnik i proporcja;
  • Transakcje w ramach podatku VAT i stosowanie stawki „zw”;
  • Podatkowe grupy VAT – czy to schemat podatkowy?
  • Budowla, budynek w ramach podatku od nieruchomości jako schemat podatkowy;
  • Okrężny obieg pieniądza – kiedy występuje;
  • Schematy podatkowe w podatkach dochodowych.

 

  1. Procedury wewnętrzne u podatników – nowy obowiązek i jego wykonanie:
  • Podstawa prawna obowiązku posiadania Procedury;
  • Uzasadnienie ustawowe;
  • Podmioty zobowiązane do posiadania procedury;
  • Forma procedury;
  • Treść procedury;
  • Elementy procedury uzależnione od branży podmiotu.

 

  1. Zgłaszanie schematu podatkowego:
  • Omówienie obowiązujących formularzy: MDR-1, MDR-2, MDR-3 i MDR-4
  • Podmioty zobowiązane do zgłaszania schematu;
  • Termin zgłaszania schematu podatkowego;
  • Zgłaszanie internetowe z UPO;
  • Treść zgłoszenia – opis schematu z uzasadnieniem;
  • Forma zgłoszenia;
  • Nadawanie numeru schematowi;
  • Sprawdzanie zgłoszonych schematów;
  • Raportowanie zgłoszonych schematów – terminy i zasady.

 

6.Problemy praktyczne związane z funkcjonowaniem schematów podatkowych:

  • Przykłady schematu podatkowego – co jest w praktyce schematem według wyjaśnień MF?
  • RODO a obowiązek zgłaszania schematu;
  • Etyka zawodowa księgowych, doradców podatkowych, radców prawnych a schematy podatkowe;
  • Zaskarżenie przepisów do ETS i UE – czy nastąpi i kiedy?
  • Kary za niezgłaszanie schematów;
  • Nieostre pojęcia w przepisach a ich stosowanie, np. rozsądnie działający podatnik, znaczna korzyść podatkowa, itp.
  • Praktyczne funkcjonowanie schematów – kto już je zgłosił;
  • Czy można zgłosić już istniejący schemat podatkowy?

 

  1. Dyskusja z uczestnikami

 

Metodologia szkolenia

  • Wykład, ćwiczenia, dyskusja

 

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia

1.Rezygnacja z uczestnictwa w kursie lub szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

3.W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

Serdecznie zapraszamy!!!

Szkolenie Organizowane jest wspólnie z Oddziałem Okręgowym w Legnicy.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20