Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
330,- zł od osoby
310,- zł Cena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie płatności na dzień roboczy przed szkoleniem (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności). 
 

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:

Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.

Czas trwania szkolenia wynosi 6 godzin lekcyjnych.

Rozpoczęcie: godzina 09:00 

Treści kształcenia:

Moment powstania obowiązku podatkowego w podmiocie medycznym:

  • Rozliczenia z NFZ.
  • Moment wykonania usługi – zasady szczególne: najem, dzierżawa.
  • Protokół odbioru a data wykonania usługi przy badaniach klinicznych
  • Częściowe wykonanie usługi.
  • Usługi rozliczane w okresach rozliczeniowych.
  • Refakturowanie.

Podstawa opodatkowania w podmiocie medycznym:

  • Poprawne kursy walut. Faktury nabycia wyrobów medycznych i wyposażenia. Zmiany SLIM VAT.
  • Koszty dodatkowe (transport, ubezpieczenie, opakowanie, inne).
  • Wyłączenia z podstawy opodatkowania.
  • Ujmowanie faktur korygujących. Obecnie i po KSeF.

Kasy fiskalne w podmiocie medycznym:

  • Regulacje dotyczące kas fiskalnych w ustawie o VAT.
  • Regulacje dotyczące kas fiskalnych w rozporządzeniach.
  • Stosowanie nazewnictwa dla usług złożonych (kompleksowych).
  • Ewidencja zwrotów i reklamacji.
  • Elementy paragonu.
  • Korygowanie błędów i pomyłek.
  • Podatek naliczony i proporcja w podmiocie medycznym:
  • Związek zakupów z czynnościami opodatkowanymi. Jak sprawdzić, czy istnieje?
  • Wydatki pracownicze i inne „kłopotliwe” zakupy. Przegląd interpretacji.
  • Termin odliczenia VAT.
  • Błędy na fakturach a prawo do odliczenia VAT.

Fakturowanie w podmiocie medycznym:

  • Zmiany do faktur zaliczkowych.
  • Prawidłowa treść faktury, korekty, faktury zaliczkowej i rozliczeniowej.
  • Terminy wystawiania faktur.
  • Jak wdrożyć KSeF w fakturach sprzedaży i zakupu?
  • JPK VAT- zmiany 2024/2025.
  • Przygotowania do wdrożenia KSeF w podmiocie medycznym od lutego 2026 roku, co zmienia ustawa nowelizująca KseF?

Metody pracy:

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:

  • zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
  • stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
  •  naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia:

Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie  wiedzy w zakresie objętym programem  kursu

Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem

Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej

Warunki zaliczenia szkolenia:

Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

Informacje o kadrze:

Małgorzata Rzeszutek - dr Małgorzata Rzeszutek- doktor ekonomii, doradca podatkowy z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży podatkowej i rachunkowej. Ekspert podatkowy specjalizujący się w tematyce VAT, cen transferowych, schematów podatkowych. Jako szkoleniowiec od ponad 10 lat prowadzi zajęcia w tematyce zmian podatkowych w VAT, PIT, CIT również podatków branżowych w dziedzinach takich jak podatki dla podmiotów medycznych, przedsiębiorstw komunalnych oraz podatek VAT dla samorządów.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O/O w Krakowie.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20