Miasto:
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
330,- zł od osoby
310,- zł Cena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie
Terminy

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

Wymiar godzin: 5 godzin lekcyjnych

Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:

Adresaci: pracownicy biur rachunkowych, młodsi księgowi oraz wszystkie osoby, które chcą kompleksowo od podstaw poznać zasady funkcjonowania CIT lub pogłębić wiedzę i umiejętności z zakresu objętego niniejszym programem nauczania.

Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy. Czas szkolenia kursu wynosi 12 godzin lekcyjnych w tym konsultacje indywidualne ze słuchaczami kursu.

Zakres tematyczny:

Zasady prowadzenia podatkowej książki przychodów i rozchodów- omówienie zmian wynikających z Rozporządzenia Ministra Finansów i Gospodarki z 6 września 2025 roku
- metoda memoriałowa i kasowa (uproszczona) prowadzenia KPIR
-przychody podstawowe i pozostałe w KPIR
-ewidencjonowanie zakupu towarów i materiałów oraz kosztów ubocznych
-ewidencjonowanie wynagrodzeń
- ujmowanie pozostałych kosztów działalności w KPIR
-zasady sporządzania spisu z natury
-wpływ VAT na dokonywanie zapisów w KPIR, numer KSeF w KPiR
Dokumenty księgowe będące podstawą dokonywania zapisów w KPIR
-faktury, faktury VAT RR, rachunki
-dokumenty księgowe
-dokumenty wewnętrzne
-zbiorcze zestawienia dokumentów czy nadal będzie możliwe?
-raporty fiskalne
-faktura wystawiona do paragonu
Przychody i koszty podatkowe w KPIR
-data powstania przychodu, przychody zwolnione w ramach ulg senior czy wielodzietny
- przeliczanie przychodów wyrażonych w walucie obcej
-przychody z nieodpłatnych świadczeń
-definicja kosztów podatkowych
-data ujęcia kosztów w KPIR
- przeliczanie kosztów wyrażonych w walucie obcej
-różnice kursowe dodatnie i ujemne
-amortyzacja jako szczególny rodzaj kosztu, ustalanie wartości początkowej środka trwałego
- składka zdrowotna w KPiR
- ujęcie wynagrodzeń i składek ZUS w KPIR
- samochód w firmie – rozliczenia podatkowe po zmianach od 2026 roku
- ujęcie ubytków, przecen w KPiR
- remanent początkowy i końcowy w KPiR
Ewidencja środków trwałych i WNiP w KPiR w obliczu nowej struktury JPK-ST, omówienie jej zawartości

Zamknięcie roku podatkowego w KPIR – nowe struktury JPK-KPIR i JPK ST i terminy wejścia ich w życie
-wyliczenie podatku za rok podatkowy
-wpływ różnic remanentowych na wysokość podatku
-sporządzenie zeznania podatkowego
- zawartość struktury JPK-KPiR

Metody pracy

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia

  • Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie  wiedzy w zakresie objętym programem  kursu
  • Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
  • Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej

Po zakończeniu kursu słuchacz:

  • Definiuje podstawowe pojęcia wynikające z programu kursu
  • Wymienia źródła prawa dla omawianej tematyki
  • Prawidłowo interpretuje przepisy prawa dotyczące tematyki szkolenia
  • Wymienia i rozumie obowiązujące  zasady etyki zawodowej

Informacja o kadrze

Małgorzata Rzeszutek - doktor ekonomii oraz doradca podatkowy z ponad 15 letnim doświadczeniem w rachunkowości finansowej, praktyk księgowości oraz ekspert podatkowy specjalizujący się w tematyce VAT, cen transferowych, schematów podatkowych. Jako szkoleniowiec prowadzi zajęcia w tematyce zmian podatkowych w VAT, PIT, CIT również podatków branżowych w dziedzinach takich jak podatki dla podmiotów medycznych, przedsiębiorstw komunalnych oraz podatek VAT dla samorządów. Autor wielu publikacji w prasie branżowej,  wykładowca w szkołach wyższych z tematyki podatkowej. Jako doradca przewodzi zespołowi doradców zajmujących się tworzeniem procedur dla firm w zakresie schematów podatkowych, należytej staranności, KSeF , podatku u źródła, procedur centralizacyjnych i ich aktualizacji w JST.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O/O w Krakowie.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20