Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
430,- zł od osoby
410,- zł Cena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem Internetu przy użyciu portalu clickmeeting.pl

Czas trwania szkolenia: 8 godzin dydaktycznych

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/ 

Treści kształcenia

  1. Wstęp:
  2. Cel wprowadzenia przedmiotowych regulacji i podstawy prawne ich stosowania.
  3. Czy krajowy zakres obowiązków w zakresie raportowania jest równie szeroki, jak w regulacjach unijnych?
  4. Czy podobne obowiązki mają podatnicy również w innych krajach?
  5. Pierwsze wyjaśnienia Ministra Finansów.
  6. Czy TSUE może kwestionować brzmienie polskich przepisów, a możliwość wycofania się z przedmiotowych przepisów MDR?
  7. Co należy raportować?
  8. Jak należy rozumieć schemat podatkowy:
  9. krajowy,
  10. transgraniczny,
  11. W jakich przypadkach obowiązek raportowania nie powstanie:
  12. w przypadku bieżącego doradztwa podatkowego, audytów i przeglądów,
  13. w związku z realizacją szkoleń lub literaturą przedmiotu.
  14. Które schematy są objęte raportowaniem?
  15. Spotkanie z podatnikiem, rozmowy telefoniczne z podatnikiem a obowiązek raportowania?
  16. Jakie podmioty należy uznać za kwalifikowane?
  17. Powstanie obowiązku a moment raportowania.

III. Praktyczne omówienie działań noszących znamiona schematów podatkowych

  1. Przykłady omawiane w objaśnieniach MF.
  2. Zdarzenia zgłaszane dotychczas przez podatników jako schematy podatkowe.
  3. Inne sytuacje, które mogą zostać uznane za schemat podatkowy.
  4. Jakie podmioty zobowiązane są do raportowania.
  5. Definicja pojęcia „Promotor”,
  6. Definicja pojęcia „Korzystający”,
  7. Definicja pojęcia „Wspomagający”.
  8. Obowiązki w zakresie raportowania każdego z ww. podmiotów.
  9. Zasady raportowania schematów do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej:
  10. W jakim terminie należy wypełnić obowiązki w zakresie raportowania?
  11. Zmiana terminów raportowania w ramach tzw. „tarczy antykryzysowej” w latach 2020-2023 r.
  12. Raportowanie wstecz, tj. czy obowiązkiem raportowania są również objęte wcześniejsze okresy?
  13. Przykładowe zakresy informacji wymagających raportowania.
  14. W jaki sposób należy realizować obowiązek raportowania? – narzędzia przygotowane przez Ministerstwo Finansów.
  15. Zasady raportowanie przez Promotora.
  16. Zasady raportowanie przez Korzystającego.
  17. Zasady raportowanie przez Wspomagającego.
  18. Czy tajemnica zawodowa dotyczy obowiązku przekazania informacji.
  19. Jakie dane i informacje należy posiadać aby wypełnić obowiązki raportowania.
  20. Możliwe sankcje administracyjne i karne przewidziane za niewłaściwe wypełnienie obowiązków w zakresie raportowania.
  21. Wewnętrzna procedura raportowania schematów:
  22. Jakie podmioty musza wprowadzić taką procedurą?
  23. Jak zbudować taką procedurę i co powinna ona zawierać?
  24. Czy wprowadzenie procedury daje jakieś korzyści, ogranicza ryzyka itp.?
  25. Jakie kary z tyt. braku procedury przewidują przepisy?

VII. Wyroki Sądów Administracyjnych w zakresie schematów podatkowych.

VIII. Zmiany planowane w roku 2025.

Metody pracy:

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:

  • zajęcia wykładowo-seminaryjne w formie online z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza)
  • stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
  •  naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia

Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie  wiedzy w zakresie objętym programem kursu

Umiejętności: Kształtowanie umiejętności samodzielnego posługiwania się programem

Kompetencje społeczne: Przestrzega zasad ochrony danych

Warunki zaliczenia kursu
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 22 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

Wykładowca: Michał Gabrysiak: doświadczony pracownik renomowanych spółek doradztwa podatkowego (m.in. tzw. „Wielkiej Czwórki”). Posiadający wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku VAT, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania sektora finansów publicznych. Lider licznych projektów z zakresu podatku VAT dla podmiotów należących do sektora finansów publicznych. Autor licznych publikacji przedstawianych m.in. w Rzeczpospolitej czy pozycjach wydawnictwa Presscom.

Cena obejmuje:

  • udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi,
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

4. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O. O. w Krakowie.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20