Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Szkolenie jest przeznaczone przede wszystkim dla osób odpowiedzialnych bezpośrednio i pośredni za sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych oraz dla osób chcących zrozumieć sposób sporządzania tego elementu sprawozdania finansowego i wykorzystujących rachunek przepływów pieniężnych do oceny faktycznej sytuacji jednostki. Nie jest wymagana specjalistyczna wiedza z zakresu rachunkowości i prawa podatkowego.
Czas trwania szkolenia wynosi 8 godzin lekcyjnych
Rozpoczęcie: godzina 8:30
Treści kształcenia:
1. Rachunek przepływów pieniężnych a prowadzenie ksiąg rachunkowych
- Prawo podatkowe a prawo bilansowe w polskich realiach gospodarczych – analiza porównawcza
- Możliwość wykorzystania Krajowych Standardów Rachunkowości i stanowisk KSR
- Obligatoryjność i zakres wykorzystania MSR/MSSF
- Terminarz sporządzania rachunku przepływów pieniężnych
2. Wyodrębnianie typów działalności w rachunku przepływów pieniężnych
- Działalność operacyjna
- Działalność inwestycyjna
- Działalność finansowa
- Typy działalności w rachunku przepływów pieniężnych a pozostałe elementy sprawozdania finansowego
3. Praktyczne aspekty sporządzania rachunku z przepływów pieniężnych
- Wyodrębnianie rodzajów przepływów pieniężnych (działalność operacyjna, inwestycyjna, finansowa)
- Analiza odsetek i różnić kursowych z różnych typów działalności
- Wynik na sprzedaży aktywów a sporządzanie CF
- Ujęcie dywidend i przepływów z nieruchomości inwestycyjnej
- Rozrachunki, rezerwy i dotacje w sporządzaniu CF
- Podatki bezpośrednie i pośrednie oraz zaliczki w prezentacji CF
- Instrumenty finansowe w sporządzaniu CF
- Zadania sytuacyjne
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
Po zakończeniu kursu słuchacz powinien:
- Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
- Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
- Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Warunki zaliczenia szkolenia:
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Cena obejmuje:
- udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi,
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Informacje o kadrze:
Wykładowcą na szkoleniu jest Pan Artur Hołda - profesor nadzwyczajny: Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie. Pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Rachunkowości UEK oraz Kierownik Zakładu Zarządzania i Rachunkowości WSEI. Jest autorem i współautorem ponad 100 publikacji (w tym o charakterze książkowym), które publikowały m.in.: „Rachunkowość”, „Monitor Rachunkowości i Finansów”, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości”, redaktor merytoryczny "Podatkowe i bilansowe zamknięcie roku" Wyd. CHBeck. Prowadzi szeroką współpracę z biznesem. Posiada certyfikat dyplomowanego księgowego jak również ma kwalifikacje zawodowe Certyfikowanego Audytora ds. (systemów) Kontroli Wewnętrznych - CICA (Certified Internal Controls Auditor). Jest doświadczonym i długoletnim wykładowcą SKwP Oddział w Krakowie w zakresie rachunkowości finansowej i rachunku kosztów.
Płatność za szkolenie:
Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email o dokonanie przedpłaty.
Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Rezygnacja z szkolenia:
Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.
§ 6
(…)
4. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:
a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,
b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.
Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O. O. w Krakowie.