Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
330,- zł od osoby
310,- zł Cena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 12 marca 2024 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Marcin Otręba - doradca podatkowy, doktorant w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem bieżących problemów podatkowych oraz wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego jako pracownik naukowy na wydziale Finansów i Zarządzania. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. W ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2020 r. związany jest z Kancelarią Staniek & Partners Law For Industry w której łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką. Od 2021 r. Adiunkt na Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i rachunkowość

PROGRAM

Zmiany VAT wprowadzone „SLIM VAT 3”

  • Możliwość przelewów VAT pomiędzy rachunkami VAT członków grupy VAT.
  • Uregulowanie właściwych kursów walut stosowanych do przeliczenia podstawy opodatkowania przy korektach in plus oraz in minus.
  • WDT – doprecyzowanie, że w razie otrzymania dokumentów z opóźnieniem wykazuje się w dacie powstania obowiązku podatkowego.
  • Zniesienie obowiązku posiadania faktury do odliczenia VAT przy WNT.
  • Podniesienie z 500 do 10 tyś. zł progu, który pozwala na przyjęcie, że proporcja odliczenia wynosi 100% (pod warunkiem, że przekroczyła 98 %).
  • Brak konieczności uwzględniania korekty rocznej podatku naliczonego, jeżeli proporcja jest niższa i różni się nieznacznie od proporcji wstępnej.
  • Możliwość uwolnienia się od odpowiedzialności solidarnej z tytułu otrzymania płatności na rachunek VAT w przypadku zmiany faktora.
  • Brak konieczności drukowania raportów fiskalnych i dokumentów niefiskalnych z kas rejestrujących on line.
  • Zmiany w naliczaniu sankcji 15%, 20%, 30% i 100% za błędy oraz możliwość odstąpienia od wymierzenia sankcji VAT przez organy podatkowe.
  • Wprowadzenie zmian w zakresie Wiążących Informacji Stawkowych.
  • Podniesienie progu dla małego podatnika do 2 mln euro rocznie.
  • Wprowadzenie przepisu o braku obowiązku wystawienia faktury w przypadku, gdy wpłata zaliczki oraz dostawa towarów/usługa od września 2023 roku.

Krajowy System e-Faktury – od kiedy obowiązkowy ?

  • Zasady funkcjonowania KSeF, w tym przesyłanie i odbieranie faktur funkcjonujące od 2022 roku
  • Zgoda kontrahenta na otrzymywanie faktur w KSeF
  • Pobieranie faktur w KSeF
  • Które faktur można wystawiać przez KSeF, a jakie nadal trzeba będzie wystawiać w dotychczasowy sposób?
  • Faktura pro-forma, uporoszczona, VAT RR i korekta VAT RR oraz duplikat a nowy KSeF,
  • Schemat faktury ustrukturyzowanej.
  • Termin przechowywania faktur w KSeF.
  • Kto będzie archiwizował faktury w KSeF,
  • Jak się przygotować do wdrożenia KSeF

Grupa VAT

  • Kto może utworzyć grupę VAT?
  • Powiązania finansowe, organizacyjne oraz ekonomiczne
  • Korzyści utworzenia grupy VAT
  • Umowa o utworzeniu grupy VAT
  • Rozliczane transakcji wewnątrz grupy i z podmiotami spoza grupy
  • Fakturowanie czynności wykonywane dla członków grupy VAT
  • Składanie JPK_VAT w grupie VAT, kto ma obowiązek
  • Rejestry sprzedaży i nabycia w grupie VAT
  • Utrata statusu grupy VAT- konsekwencje
  • Odpowiedzialność za zobowiązania grupy VAT

Zmiany w CIT

  • Doprecyzowanie przepisów dotyczących kosztów finansowania dłużnego.
  • Uchylenie przepisów dotyczących ukrytej dywidendy.
  • Zmiany w zakresie podatku minimalnego od stycznia 2024r.
  • Nowy sposób liczenia dochodu/straty dla potrzeb podatku minimalnego.
  • Nowy sposób liczenia podstawy opodatkowania w podatku minimalnym.
  • Rozszerzenie wyłączenia spod podatku minimalnego.
  • Zmiany w zakresie podatku od przerzucania dochodów.
  • Ceny Transferowe na 2024 – dokumentowanie i raportowanie Podatek u źródła– obowiązki dokumentacyjne w 2024 roku
  • Obligatoryjny JPK_KR dla największych podatników CIT od 2025 r.

Zmiany w PIT

  • Limity PIT na 2024 r.
  • Zasady stosowania kwoty zmniejszającej zaliczkę
  • Zmiany w PIT-2.
  • Nowe zasady składania wniosków i oświadczeń podatkowych w zakładach pracy i organach rentowych
  • Modyfikacje ulgi prorodzinnej,
  • Powrót do Polski bez PIT

Wzmożone kontrole w cenach transferowych jak się do n ich przygotować w 2024 roku

  • Kontrola celno skarbowa a kontrola podatkowa
  • Prawa i obwiązki kontrolowanego i kontrolujących
  • Protokół kontroli co dalej ?

 

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

§ 5. Rezygnacja z szkolenia

1.Rezygnacja z uczestnictwa w kursie lub szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

(...)

3.W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O/O w Bydgoszczy

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20