Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
430,- zł od osoby
410,- zł Cena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

Szkolenie: "Nowości dla przedsiębiorcy w 2025 r. – PIT kasowy i inne zmiany"

Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem internetu przy użyciu portalu ClickMeeting.pl
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie płatności na dzień roboczy przed szkoleniem (w przypadku płatności w dniu szkolenia wymagany jest mail z potwierdzeniem płatności). 
 

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:

Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.

Czas trwania szkolenia wynosi 8 godzin lekcyjnych.

Rozpoczęcie: godzina 9:00 

Treści kształcenia:

  1. PIT kasowy od 2025 (Nowość!)
  • przedsiębiorcy, którzy mogą stosować kasowy PIT,
  • działalność podatników jako wspólników spółek osobowych a PIT kasowy,
  • próg kwotowy przy możliwości korzystania z PIT kasowego,
  • ewidencja podatkowa a możliwość korzystania z PIT kasowego,
  • warunki formalne wyboru PIT kasowego,
  • zasady rozpoznawania przychodu podatkowego przez przedsiębiorców – zasady podstawowe w porównaniu do przychodu w ramach PIT kasowego,
  • moment graniczny rozpoznawania przychodu,
  • przedpłaty, zaliczki a PIT kasowy,
  • likwidacja działalności gospodarczej a PIT kasowy,
  • wyłączenia stosowania PIT kasowego (TP, transakcje rajowe, dotyczące środków trwałych i inne),
  • Pit kasowy a koszty podatkowe przedsiębiorcy (podział kosztów podatkowych, amortyzacja),
  • ewidencja jako dodatkowy obowiązek w ramach PIT kasowego,
  • relacje pomiędzy kasowym PIT a ulgą na złe długi,
  • relacja pomiędzy kasowym PIT a składką zdrowotną,
  • przepisy przejściowe (m.in. sprzedaż, zaliczki w 2024 zapłata w 2025r, faktura zakupowa z 2024r. a zapłata w 2025r,),
  • czasookres korzystania z metody kasowej; rezygnacja.
  1. Składka zdrowotna przedsiębiorcy w 2025r. oraz wakacje składkowe
  • wysokość składek zdrowotnych w 2025 r. dla przedsiębiorców opodatkowanych skalą podatkową, podatkiem liniowym, ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, kartą podatkową,
  • zapłacone przez przedsiębiorców składki zdrowotne a wysokość podatku dochodowego od osób fizycznych (odliczenie od dochodu, zaliczenie w koszty, odliczenie od podatku/przychodu),
  • wakacje składkowe przedsiębiorców w 2025r. (zakres podmiotowy, wyłączenia),
  • warunki brzegowe do spełnienia w celu skorzystania z wakacji składkowych,
  • zakres przedmiotowy wakacji składkowych,
  • ograniczenia czasowe korzystania w wakacji składkowych,
  • składki na ubezpieczenia społeczne przedsiębiorców a podatek dochodowy,
  • skorzystanie z wakacji składkowych a podatek dochodowy.
  1. Inne wybrane zagadnienia:
  • zwolnienia z opodatkowania PIT możliwe do zastosowania przez przedsiębiorców (ulga dla seniora, ulga dla rodziny 4+ i inne),
  • formy opodatkowania przedsiębiorców (podobieństwa i różnice, plusy i minusy każdej z możliwych form, wyłączenia i obostrzenia),
  • podróże przedsiębiorców (ponoszone wydatki z tego  tytułu czy będą kup, diety z tytułu podróży przedsiębiorców),
  • wykorzystywanie kwoty wolnej od podatku w zależności od źródła przychodów,
  • zwolnienie z opodatkowania przychodów przedsiębiorców a koszty uzyskania przychodów,
  • rzeczy wykupione z leasingu a przychód z działalności gospodarczej,
  • ustalenie wartości początkowej środków trwałych nabytych pierwotnie do majątku prywatnego,
  • definicja używanych środków trwałych,
  • wynajem prywatnych/firmowych składników majątku – ryczałt czy też przychód w ramach działalności gospodarczej,
  • praca na czarno - sankcje podatkowe i ZUS dla podatnika i przedsiębiorcy/pracodawcy,
  • danina solidarnościowa,
  • inne zagadnienia.
  1. Pytania uczestników.

Metody pracy:

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:

  • zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
  • stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
  •  naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia:

Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie  wiedzy w zakresie objętym programem  kursu

Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem

Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej

Warunki zaliczenia szkolenia:

Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

Informacje o kadrze:

Aleksander Gniłka - Doradca podatkowy, wspólnik, założyciel i Prezes zarządu Tax Support Center Sp. z o.o., absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego.
Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej Rödl & Partner oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w Tax Advisors Group Sp. z o.o. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prowadzi szkolenia m.in. dla BDO, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Krajowej Izby Podatkowej.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O/O w Krakowie.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20