Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
330,- zł od osoby
310,- zł Cena dla członków i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 13 lipca 2023 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Marcin Otręba - Doktorant w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem bieżących problemów   podatkowych oraz wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego jako pracownik naukowy na wydziale Finansów i Zarządzania. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. W ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2020 r. związany jest z Kancelarią Staniek & Partners Law For Industry w której łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką. Od 2021 r. Adiunkt na Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i rachunkowość

PROGRAM

  • Ważne daty:
    • 2024 r. wejście w życie obowiązkowych e-Faktur.
    • okres przejściowy 01.2022 – 2024 – dobrowolne korzystanie z e-Fakturowania, okres ten został zaplanowany jako okres „testowy,
    • 2024 r. – obowiązkowe e-Faktury również dla podmiotów zagranicznych posiadających stałe miejsce prowadzenia działalności dla celów VAT w Polsce,
  •  Najważniejsze pojęcia dotyczące KSeF:
    • Faktury wg Dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej oraz wg polskiej ustawy o VAT,
    • Postaci faktury przewidziane przepisami Dyrektywy 2006/112/WE oraz polskiej ustawy o VAT,
    • Faktury ustrukturyzowane,
    • Faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna,
    • Zapewnienie autentyczności pochodzenia, integralności treści, czytelności treści,
    • Wystawienie faktury w ustrukturyzowanej a akceptacja kontrahenta,
    • Terminy wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
    • Elementy faktury ustrukturyzowanej,
    • Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.
  • Korzystanie z KSeF:
    • Rodzaje dokumentów wystawianych przy użyciu w KSeF,
    • Proces wystawienia faktury w KSeF,
    • Walidacja faktury wysłanej do KSeF w celu wystawienia,
    • Informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.),
    • Weryfikacja uprawnień osoby/podmiotu do korzystania z KSeF,
    • Wystawienie faktury w KSeF a zgoda nabywcy,
    • Otrzymywanie faktur w KSeF oraz dostęp do faktur wystawionych i otrzymanych w KSeF,
    • Numer faktury ustrukturyzowanej a JPK,
    • „Refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe).
  • Określenie momentu wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej:
    • moment wystawienia faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
    • data wystawienia faktury w KSeF a data powstania obowiązku podatkowego VAT oraz PIT/CIT
    • moment otrzymania faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
    • moment otrzymania faktury w KSeF a prawo do odliczenia podatku VAT.
  •  Zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych (wystawionych w KSeF):
    • Faktury wystawione poza KSeF czy można korygować ją w formie ustrukturyzowanej czy w formie „tradycyjnej”?
    • Terminy oraz zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych,
    • Faktury ustrukturyzowana a nota korygująca,
    • Anulowanie faktury ustrukturyzowanej,
    • Duplikat faktury ustrukturyzowanej,
    • Faktury „VAT-RR”, faktury metoda kasowa, system marży,
    • Faktura wystawiana przez nabywcę (samofakturowanie),
    • Faktur wystawiona przez podmiot zagraniczny,
    • Faktura wystawia przez podmiot zwolniony na podstawie art. 43 oraz 113 ustawy o VAT,
    • Faktura ustrukturyzowana a kasa fiskalna.
  • Korzyści wynikające z dobrowolnego stosowania faktur ustrukturyzowanych:
    • 40-dniowy zwrot podatku VAT,
    • Ułatwione stosowanie korekty in minus po stronie sprzedawcy i nabywcy,
    • Brak konieczności dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
    • Brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,
    • Zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową.
  • Zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację     Skarbową.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

§ 5. Rezygnacja z szkolenia

1.Rezygnacja z uczestnictwa w kursie lub szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

(...)

3.W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O/O w  Gorzowie Wlkp.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20