Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
350,- zł od osoby
330,- zł Cena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

KSEF A NAJCZĘSTSZE BŁĘDY FAKTUROWANIA I ETAP WDRAŻANIA KSEF

Szkolenie jest zorganizowane w systemie ONLINE

Uczestnictwo w nim jest możliwe za pomocą platformy ClickMeeting.

Zajęcia w godz. 8.30-13.30.

Wykładowca:

Joanna Patyk - Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 18-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing i podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", „Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych” oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.

Plan szkolenia:

1) Sprawdzanie kontrahentów – zachowanie należytej staranności
• Sposoby sprawdzania kontrahenta: Biała lista, KRS, CEiDG
• Weryfikacja transakcji: kto złożył zamówienie, kto zapłacił a na kogo jest wystawiana faktura;
• Pojęcie należytej staranności w zakresie sprawdzania kontrahentów;
• Wystawienie faktury na podmiot nieistniejący;
• Osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej a działalność gospodarcza – różnice w rozliczeniach
• Wystawianie faktur na JST i jednostki organizacyjne – dwa NIP-y czy jeden NIP;
• Błędny NIP a umieszczenie faktury w KseF;

2. Antydatowanie faktury:
• Obowiązek podatkowy na gruncie podatku VAT: data dostawy towaru, wykonania usługi lub otrzymania zaliczki;
• Szczególne momenty obowiązku podatkowego;
• Obowiązek podatkowy a zasady wystawiania faktur;
• Możliwość wystawienia faktury 60 dni przed transakcją co oznacza w praktyce?
• Maksymalny termin na wystawienie faktury
• Faktura wystawiona faktycznie 20/06/2024 a wpisana data na fakturze 15/06/2024
• Przyczyny praktyczne antydatowania faktury: terminy umowne na wystawianie faktur, otrzymanie danych po terminie, protokół odbioru podpisany/dostarczony z opóźnieniem;
• Termin płatności na fakturze antydatowanej
• Wysyłka faktury do kontrahenta obecnie a przez KseF a problem antydatowania

3. Podmiana faktur:
• Sposoby korygowania błędów na fakturze – faktura korygująca lub nota korygująca;
• Czy nota korygująca zostanie po wprowadzeniu KseF?
• Zmiana danych i wysyłka ponownie oraz niszczenie starych dokumentów czy jest prawidłowym postępowaniem?
• Nie przyjmowanie faktur z błędami obecnie a po wprowadzeniu KseF;
• Brak danych fakultatywnych na fakturze (błędny termin płatności, brak nr zamówienia itp.) jako przyczyny podmiany faktur;

4. Dane faktury – najczęściej pojawiające się błędy:
• Obowiązkowe elementy faktury, w tym nazwa towaru lub usługi a usługa kompleksowa, stawki VAT, kurs faktury wystawionej w walucie obcej,
• Opcjonalne elementy faktury – jako obowiązkowe w niektórych przypadkach, w tym podstawa zwolnienia, MPP, odwrotne obciążenie, metoda kasowa – co jeśli nie są wpisane?
• Dobrowolne elementy faktury, w tym termin płatności, rachunek bankowy, stopka – co po wprowadzeniu KseF?
• Rachunek bankowy nie zgłoszony na Białej Liście – konsekwencje praktyczne;

5. Szczególne rodzaje faktur a KseF:
• Stosowanie duplikatu obecnie a po wdrożeniu Ksef – czy będzie możliwe?
• Faktura zaliczkowa – kiedy jest obowiązkowa i zasady jej wystawiania;
• Faktura końcowa a zmiany w tym zakresie wprowadzone SLIM VAT-3;
• Zakaz korygowania faktury zaliczkowej w celu wystawienia faktury końcowej
• Korekty techniczne – prawidłowe rozliczanie skonta, anulowania faktury, zmiany danych kontrahenta
• Faktura wewnętrzna czy będzie wysyłana do KseF?
• Faktura uproszczona a funkcjonowanie kasy fiskalnej;
• Faktura typu WDT, eksport towarów, świadczenie usług dla podmiotu zagranicznego

6. Zasady wysyłania faktur obecnie i w czasie KseF:
• Trzy rodzaje faktur funkcjonujące obecnie i po wdrożeniu KseF: faktura elektroniczna, faktura ustrukturyzowana, faktura papierowa
• Obraz faktury wysyłany mailem obok Ksef – czy możliwy?;
• Dodatkowe dokumenty do faktury: protokół odbioru prac, załącznik – jak wysyłać po wdrożeniu Ksef?
• Platformy funkcjonujące do pobierania faktur, za media, dla podmiotów stosujących zamówienia publiczne a Ksef;
• Wysyłanie faktur a ich przechowywanie.

7. Sankcje karne dotyczące faktur – przypadki karania:
• Faktury wystawione przez podmiot nieistniejący,
• Faktury stwierdzające czynności, które nie zostały dokonane – w części dotyczącej tych czynności,
• Faktury podające kwoty niezgodne z rzeczywistością – w części dotyczącej tych pozycji, dla których podane zostały kwoty niezgodne z rzeczywistością,
• Faktury potwierdzające czynności, do których mają zastosowanie przepisy art. 58 i art. 83 Kodeksu cywilnego – w części dotyczącej tych czynności;
• Brak wysyłania faktur do Ksef a możliwe sankcje – od kiedy i dla kogo?

8. Kasy fiskalne i zwolnienie z kas fiskalnych w 2024 r.:
• Kasy fiskalne z funkcją wysyłania e-paragonów
• Dla kogo paragon a dla kogo faktura?
• Zasady wysyłki i funkcjonowania paragonów po wprowadzeniu KseF;
• E-paragony;
• Paragon papierowy czy też mailowo dla klienta?
• Sankcje za naruszenie obowiązku fiskalizacji;
• Zwolnienie z kas fiskalnych.

9. Pytania uczestników

 

 Wymagania sprzętowe:

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O/O w Legnicy.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl

BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

close