Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
370,- zł od osoby
350,- zł Cena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

 

 

 

 

Wykładowca: Anna Michalak - Doradca podatkowy, partner w kancelarii SMW, która specjalizuje się w polskim i międzynarodowym prawie podatkowym, zapewniając klientom przede wszystkim obsługę podatkową restrukturyzacji przedsiębiorstw, sporządzanie dokumentacji cen transferowych oraz bieżące doradztwo w zakresie podatków dochodowych, VAT, lokalnych, a także w kwestiach celnych. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w międzynarodowych firmach doradczych oraz polskich kancelariach prawnych i podatkowych, świadczących usługi dla dużych, międzynarodowych grup kapitałowych. Obecnie wspiera klientów w optymalizacji ich obciążeń podatkowych poprzez audyty i przeglądy podatkowe, świadczy usługi due diligence, a także prowadzi szkolenia branżowe.

Organizacja:

Data: 23 września 2025 - wtorek
Czas trwania
: 7 godzin lekcyjnych (1 lekcja = 45 minut) 9:00 - 14:45
Forma kursu: online - ClickMeeting
Zaliczenie: obecność na zajęciach
Zaświadczenie: zgodnie z § 23 ust. 3 Rozporządzenia MEiN z dnia 6 października 2023 r.
Zgłoszenia: tylko online przez formularz zgłoszeniowy
Liczba miejsc ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń

Szkolenie jest skierowane do:

  • przedsiębiorców i właścicieli firm, którzy będą zobowiązani do korzystania z KSeF
  • księgowych, doradców podatkowych oraz pracowników biur rachunkowych
  • pracowników działów finansowo-księgowych i controllingu
  • osób odpowiedzialnych za wystawianie i obieg faktur w firmie
  • pracowników działów IT wdrażających integrację systemów finansowo-księgowych z KSeF

Plan nauczania:

  1. Fakturowanie – podstawowe informacje:
  • obowiązek wystawienia faktury
  • terminy wystawiania faktur
  • różnice między obecną fakturą elektroniczną, a e-fakturą z KSeF
  1. Wprowadzenie KSeF:
  • podstawa prawna do wprowadzenia KSeF – omówienie aktów prawnych
  • terminy wdrożenia KSeF
  1. Korzystanie z systemu KSeF:
  • obowiązkowe wystawianie faktur w KSeF
  • transakcje pozostające poza obowiązkowym fakturowaniem w ramach KSeF
  • przesyłanie faktur do systemu KSeF
  • dostęp do faktur w KSeF
  • przerwy w dostępie do KSeF:
    • wystawianie faktur elektronicznych poza KSeF
    • oznaczanie faktur kodem weryfikacyjnym
    • obowiązek późniejszego wysłania faktur do KSEF
    • sankcje za niewystawienie faktury w KSeF mimo obowiązku
  1. Wystawianie i otrzymywanie faktur w KSeF:
  • data wystawienia faktury przesyłanej do KSeF
  • data wystawienia faktury nieprzesyłanej do KSeF
  • możliwość bezterminowego wystawiania faktur offline
  • termin na przesłanie faktury do KSeF
  • wpływ daty wystawienia faktury na obowiązki ewidencyjne w VAT
  • faktury wystawiane dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej
  • faktury:
    • wystawiane przy zastosowaniu kasy rejestrującej i likwidacja takiej możliwości – konsekwencje dla sprzedawców i nabywców
    • likwidacja faktur uproszczonych
    • paragony z NIP a KSeF
    • omówienie komunikatów MF
    • wystawianie faktur w ramach samofakturowania
    • faktury wystawiane w transakcjach międzynarodowych (WDT, eksport, eksport usług) i sposób ich udostępniania kontrahentowi
    • KSeF a faktury wystawiane w ramach procedur szczególnych (OSS, SOTI, VAT RR)
    • wystawianie a przesyłanie duplikatów faktur
    • likwidacja not korygujących i ich podatkowe konsekwencje
    • anulowanie faktur od momentu funkcjonowania obowiązkowego KSeF
    • identyfikator zbiorczy dla faktur przesyłanych do KSeF
    • kursy walut przyjmowane na e-fakturach
    • wystawianie i ujmowanie faktur korygujących po wejściu obowiązkowego KSeF
    • obowiązki przy realizacji płatności za faktury, w tym w ramach MPP
    • omówienie wybranych pól zawartych we wzorcu e-faktury:
      • nr identyfikacyjny faktury w KSeF
      • elementy faktury ustrukturyzowanej wynikające z specyfiki KSeF
      • załączniki do faktur a KSeF – istotne zmiany zawarte w projekcie ustawy z 11 kwietnia 2025 r.
      • dodatkowe informacje na fakturach np.: warunki Incoterms, miejsce dostawy, numer rejestracyjny środka transportu, PKWiU, PKOB, CN, GTIN, podatek akcyzowy na fakturze
  1. Uprawnienia do korzystania z KSeF:
  • rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF
  • nadawanie uprawnień
  • składanie zawiadomień ZAW-FA
  • uwierzytelnienie posiadanych uprawnień
  • anonimowy dostęp do faktury ustrukturyzowanej
  1. Terminy odliczenia podatku naliczonego z faktur w KSeF:
  • data otrzymania faktury przesłanej offline i w KSeF
  • termin odliczenie VAT
  • odliczanie VAT z paragonów z NIP
  • terminy zwrotu VAT
  • przechowywanie faktur zakupowych w KSeF

Metody szkoleniowe:

  • zajęcia wykładowo-seminaryjne z elementami praktycznych ćwiczeń
  • analiza przypadków (case study)
  • spotkanie na żywo z wykładowcą
  • autorskie materiały w formie elektronicznej

Efektem kształcenia na kursie będzie:

  • poszerzenie posiadanej wiedzy oraz doskonalenie już posiadanych umiejętności zawodowych z zakresu wdrożenia i fakturowania w KSeF
  • umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
  • umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

4. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

 

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP Oddziałem Dolnośląskim we Wrocławiu.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20