Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
330,- zł od osoby
310,- zł Cena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników webinarium:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

Rozpoczęcie: godzina 9:00

Wymiar godzin: 6 godzin lekcyjnych

Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:

Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.

Zakres tematyczny:

Wskazanie jakie oznaczenia są szczególnie istotne dla organu w kontekście złożonych w 2025 plików JPK i ich zgodność z prezentowanymi w KSeF fakturami.

Co mówi urzędnikom skarbowym ewidencja sprzedaży i zakupu w kontekście faktur w KSeF i JPK? Kontrole podatkowe z użyciem danych z JPK i KSeF w zakresie VAT:

podatku VAT z punktu widzenia opodatkowania prezentów, darowizn oraz świadczenia usług na cele osobiste,

weryfikacja stosowania MPP przez określone branże w kontekście sankcji za brak umieszczenia sformułowania na fakturze i braku płatności z użyciem MPP,

sprzedaż środków trwałych a zastosowana stawka VAT i podstawa opodatkowania,

usługi niematerialne w tym usługi szkoleniowe a moment powstania obowiązku podatkowego w VAT i właściwa stawka VAT,

faktura uproszczona w nowym JPK_VAT i jej prawidłowe wystawianie w kontekście nowych objaśnień MF i sankcji dla podmiotu medycznego jako sprzedawcy,

raporty zbiorcze sprzedaży detalicznej podmiotu medycznego i ich weryfikacja w kontekście kas online i prezentacji faktur dla pacjentów w KSeF

prawidłowe odliczanie VAT w ewidencji zakupu a oznaczenia wskazane przez sprzedawców, h) odliczenie VAT z właściwie wystawionego paragonu,

weryfikacja rozliczenia korekty proporcji rocznej poprzez zastosowanie symbolu WEW w ewidencji zakupu podmiotu medycznego i porównanie z danymi z KSeF

faktury wystawiane na NZF i ich widoczność w KSeF

terminowość wystawienia faktury a KSeF dla gabinetów lekarskich, kiedy podmiot medyczny będzie widział fv od lekarzy w KSeF?

Co mówi urzędnikom skarbowym ewidencja sprzedaży i zakupu w JPK w porównaniu z KSeF? Kontrole podatkowe z użyciem danych z JPK i KSeF w zakresie PIT i CIT:

podatku PIT z punktu widzenia nieodpłatnych świadczeń takich jak prezenty czy świadczenia usług na cele osobiste w kontekście oznaczenia WEW oraz faktur wprowadzonych przez dostawców dla podmiotu medycznego w KSeF,

ujęcie w kosztach podatkowych usług niematerialnych zakupionych przez podmioty medyczne i zaprezentowanych przez sprzedawców z symbolem GTU 12,

oznaczenie symbolem TP i jego weryfikacja w kontekście podstawy opodatkowania przez podmioty medyczne jako podmioty powiązane , faktury w KSeF z weryfikacją ceny netto pod kątem jej rynkowości

zakup objęty obowiązkiem MPP a ujęcie w kosztach podatkowych,

zakup pojazdów oznaczonych u sprzedawców symbolem GTU 07 a zastosowana stawka amortyzacji przez podmiot medyczny,

zakup wyrobów medycznych przez podmiot medyczny i ujęcie jego w rozliczeniach podatkowych w kontekście CIT, istotność stawki VAT z punktu widzenia obciążenia wyniku finansowego,

Konsekwencje błędnego przygotowania pliku JPK VAT w stosunku do zawartości KSeF:

autokorekta JPK VAT,

korekta JPK VAT na skutek wezwania z urzędu skarbowego,

zasady nakładania kary pieniężnej w wysokości 500 zł po zmianie wynikającej ze stosowania KSeF

odpowiedzialność karnoskarbowa za nierzetelny plik JPK VAT

nieterminowe wystawiania faktur w KSeF- problem gabinetów lekarskich

błędy wychwycone podczas kontroli w ramach nabyć sprawdzających

JPK CIT i JPK ŚT - jak przygotować się do wdrożenia? Co organ podatkowy będzie widział z przesłanych danych i jak je wykorzysta w przypadku podmiotu medycznego?

Metody pracy

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o: zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi, (studia przypadków i ich analiza, angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków), stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów oraz naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia

  • Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie  wiedzy w zakresie objętym programem  kursu
  • Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
  • Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej

Po zakończeniu kursu słuchacz:

  • Definiuje podstawowe pojęcia wynikające z programu kursu
  • Wymienia źródła prawa dla omawianej tematyki
  • Prawidłowo interpretuje przepisy prawa dotyczące tematyki szkolenia
  • Wymienia i rozumie obowiązujące  zasady etyki zawodowej

Warunki zaliczenia szkolenia

Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie § 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

Informacja o kadrze

Małgorzata Rzeszutek - doktor ekonomii oraz doradca podatkowy z ponad 15 letnim doświadczeniem w rachunkowości finansowej, praktyk księgowości oraz ekspert podatkowy specjalizujący się w tematyce VAT, cen transferowych, schematów podatkowych. Jako szkoleniowiec prowadzi zajęcia w tematyce zmian podatkowych w VAT, PIT, CIT również podatków branżowych w dziedzinach takich jak podatki dla podmiotów medycznych, przedsiębiorstw komunalnych oraz podatek VAT dla samorządów. Autor wielu publikacji w prasie branżowej,  wykładowca w szkołach wyższych z tematyki podatkowej. Jako doradca przewodzi zespołowi doradców zajmujących się tworzeniem procedur dla firm w zakresie schematów podatkowych, należytej staranności, KSeF , podatku u źródła, procedur centralizacyjnych i ich aktualizacji w JST.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

4. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

 

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O.O. w Krakowie.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20