Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
460,- zł od osoby
440,- zł Cena dla członków O.O. w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

Faktury i JPK – 2025 - online

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 21 sierpnia 2025 r. od godz. 09.00 do 15.30 (8 godz. lek.)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCY

Dariusz Polakowski 
Katarzyna Klekot

PROGRAM

CZĘŚĆ I

1) Faktury wprowadzenieDariusz Polakowski (3-4 godz.)

  •  definicja faktury, znaczenie faktury w rozliczeniu podatku VAT,
  •  przepisy ustawy o VAT regulujące zasady wystawiania faktur,

 2) Zasady i terminy wystawiania faktur

  •  na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach,
  •  „pusta faktura” i jej skutki, sytuacje w jakich dopuszcza się „anulowanie” faktury,
  •  refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu,
  •  faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty,
  •  dokumentowanie importu usług, ZT-K oraz WNT
  •  elementy jakie winna zawierać faktura
  •  terminy wystawiania faktur, (zasady ogólne, wyjątki),
  •  sposoby i terminy korygowania wystawionych faktur,
  •  faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca,
  •  duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury,
  •  faktury wystawiane w walucie obcej – zasady stosowania kursów walut,

 3) Data faktury a data powstania obowiązku podatkowego,

  • obowiązek podatkowy na zasadach ogólnych,
  •  szczególne przypadki powstawania obowiązku podatkowego,
  •  obowiązek podatkowy dla usług finansowych, usług komisu, urzędówki,

 4) KSeF,

  • definicja faktury ustrukturyzowanej,
  •  moment wystawienia i otrzymania faktury,
  •  uprawnienia osób upoważnionych do wystawiania i otrzymywania faktur, oraz obowiązek przekazania informacji o tych osobach organom podatkowym,
  •  faktury pro-forma, noty korygujące a KSeF
  •  sposoby identyfikacji w systemie,
  •  zasady funkcjonowania KSeF, terminy,

CZĘŚĆ II

 5)Jak utworzyć JPK_VAT – Katarzyna Klekot (3-4 godz.)

  •  konstrukcja części deklaratoryjnej – objaśnienie pól,
  •  konstrukcja części ewidencyjnej – ewidencja zakupu i sprzedaży,

6)Ewidencja zakupu

  •  wprowadzenie danych: kontrahent, rodzaj transakcji, przykłady transakcji i dokumentów, kategoria, waluta, kody JPK (imp, tym dokumentu WEW, MK, VAT-RR, zn techn-VAT_Marża), nr dokumentu, daty, stawka, odliczenie, forma płatności,

7)Ewidencja sprzedaży

  •  wprowadzenie danych: kontrahent, rodzaj transakcji, kategoria, waluta, kody JPK (GTU 1-13, kody transakcyjne, typ dokumentu – RO,WEW,FP), nr dokumentu, data, kwota, stawka,

8)Wysyłka pliku i pobranie UPO

9)Programy komercyjne i niekomercyjne do prowadzenia księgowości i wysyłki JPK.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

4. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O.O. w Gorzowie Wielkopolskim.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20