Faktury i JPK – 2025 - online
TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 21 sierpnia 2025 r. od godz. 09.00 do 15.30 (8 godz. lek.)
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCY
Dariusz Polakowski
Katarzyna Klekot
PROGRAM
CZĘŚĆ I
1) Faktury wprowadzenie – Dariusz Polakowski (3-4 godz.)
- definicja faktury, znaczenie faktury w rozliczeniu podatku VAT,
- przepisy ustawy o VAT regulujące zasady wystawiania faktur,
2) Zasady i terminy wystawiania faktur
- na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach,
- „pusta faktura” i jej skutki, sytuacje w jakich dopuszcza się „anulowanie” faktury,
- refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu,
- faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty,
- dokumentowanie importu usług, ZT-K oraz WNT
- elementy jakie winna zawierać faktura
- terminy wystawiania faktur, (zasady ogólne, wyjątki),
- sposoby i terminy korygowania wystawionych faktur,
- faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca,
- duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury,
- faktury wystawiane w walucie obcej – zasady stosowania kursów walut,
3) Data faktury a data powstania obowiązku podatkowego,
- obowiązek podatkowy na zasadach ogólnych,
- szczególne przypadki powstawania obowiązku podatkowego,
- obowiązek podatkowy dla usług finansowych, usług komisu, urzędówki,
4) KSeF,
- definicja faktury ustrukturyzowanej,
- moment wystawienia i otrzymania faktury,
- uprawnienia osób upoważnionych do wystawiania i otrzymywania faktur, oraz obowiązek przekazania informacji o tych osobach organom podatkowym,
- faktury pro-forma, noty korygujące a KSeF
- sposoby identyfikacji w systemie,
- zasady funkcjonowania KSeF, terminy,
CZĘŚĆ II
5)Jak utworzyć JPK_VAT – Katarzyna Klekot (3-4 godz.)
- konstrukcja części deklaratoryjnej – objaśnienie pól,
- konstrukcja części ewidencyjnej – ewidencja zakupu i sprzedaży,
6)Ewidencja zakupu
- wprowadzenie danych: kontrahent, rodzaj transakcji, przykłady transakcji i dokumentów, kategoria, waluta, kody JPK (imp, tym dokumentu WEW, MK, VAT-RR, zn techn-VAT_Marża), nr dokumentu, daty, stawka, odliczenie, forma płatności,
7)Ewidencja sprzedaży
- wprowadzenie danych: kontrahent, rodzaj transakcji, kategoria, waluta, kody JPK (GTU 1-13, kody transakcyjne, typ dokumentu – RO,WEW,FP), nr dokumentu, data, kwota, stawka,
8)Wysyłka pliku i pobranie UPO
9)Programy komercyjne i niekomercyjne do prowadzenia księgowości i wysyłki JPK.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Płatność za szkolenie:
Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email o dokonanie przedpłaty.
Rezygnacja z szkolenia:
Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.
§ 6
(…)
4. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:
a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,
b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.
Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O.O. w Gorzowie Wielkopolskim.