Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz
- 2 GB pamięci RAM
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
- Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
- Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.
Czas trwania szkolenia wynosi 6 godzin lekcyjnych.
Rozpoczęcie: godzina 9:00
Treści kształcenia:
Wprowadzenie do KSeF
cel, funkcje, podstawowe zasady działania
autoryzacja, logowanie, nadawanie uprawnień, fakturowanie, załączniki, certyfikat wystawcy
Autoryzacja
kiedy wymagany jest formularz ZAW-FA a kiedy nie jest (rodzaje podmiotów)
weryfikacja podpisu/pieczęci i przypisanie do podmiotu
ćwiczenie - wypełnienie przykładowego zgłoszenia ZAW-FA (adresy e-mail)
Logowanie
logowanie poprzez profil zaufany, podpis kwalifikowany, pieczęć kwalifikowaną
ćwiczenie - logowanie do Aplikacji Podatnika KSeF
Zakres uprawnień
uprawnienia właścicielskie pierwszego administratora oraz dalsze osoby i podmioty
zakres uprawnień - wystawianie faktur, dostęp do faktur, zarządzanie dostępami
ćwiczenie - porównanie ról i dostępów
Nadawanie i odbieranie uprawnień
elektronicznie w Aplikacji Podatnika KSeF
papierowo / elektronicznie przez formularz ZAW-FA
dane wymagane do nadania uprawnień
ćwiczenie - nadanie i odebranie uprawnienia
Integracja z KSeF przez API
etapy procesu autoryzacji i nadawania uprawnień
generowanie tokenów (o ile zostaną) i wysyłanie e-faktur
wygaśnięcie tokenów z KSeF 1.0 w KSeF 2.0 (ponowne nadawanie uprawnień)
Certyfikat wystawcy faktury w KSeF
czym jest certyfikat wystawcy faktury
funkcje certyfikatu wystawcy
obsługa trybów offline i offline24
kod QR z oznaczeniem „OFFLINE” i „CERTYFIKAT”
ćwiczenie - proces pozyskania certyfikatu
Fakturowanie w KSeF - ujęcie techniczne
tworzenie faktury - dane obowiązkowe i pola techniczne
generowanie i przesyłanie faktury (portal / API)
potwierdzenie przyjęcia faktury (numer KSeF)
faktura online, faktura offline, faktura offline24
tryby awaryjne
ćwiczenie - wystawienie i wysłanie faktury testowej
Załączniki do faktur w KSeF
możliwość dodawania załączników
niedozwolone załączniki
Wniosek w e-Urzędzie Skarbowym o możliwość wystawiania faktur z załącznikami
składanie wniosku przez e-Urząd Skarbowy (e-US)
wymogi formalne - konto organizacji w e-US
odbiór statusów i potwierdzeń w e-US
ćwiczenie: omówienie procesu składania wniosku
Organizacja pracy w firmie
nadawanie uprawnień pracownikom i biurom rachunkowym
zarządzanie dostępami przy zmianach kadrowych
Metody pracy:
Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:
- zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
- stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
- naukę własną słuchacza.
Efekty kształcenia:
Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie wiedzy w zakresie objętym programem kursu
Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem
Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Warunki zaliczenia szkolenia:
Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 3 i 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Informacje o kadrze:
Szkolenie poprowadzi Pan Patryk Smęda-Doradca podatkowy (numer wpisu 12110), prawnik, wykładowca akademicki w Wyższej Szkole Bezpieczeństwa w Poznaniu przedmiotów w zakresie prawa celnego i podatkowego, członek założyciel Stowarzyszenia Podatników Estońskiego CIT. Absolwent studiów doktoranckich w Katedrze Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, jak również studiów podyplomowych z prawa podatkowego, egzekucji administracyjnej i zarządzania zasobami ludzkimi, a także seminarium „Zarząd sukcesyjny przedsiębiorstwem osoby fizycznej”. Przed wpisem na listę doradców podatkowych wieloletni pracownik Izby Skarbowej, a następnie Izby Administracji Skarbowej w Katowicach kierujący komórkami organizacyjnymi odpowiedzialnymi za wymiar i nadzór nad wymiarem podatku od towarów i usług. W latach 2012-2018 trener wewnętrzny w Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów, a następnie w Krajowej Szkole Skarbowości. Złożył z wynikiem pozytywnym państwowe egzaminy na inspektora kontroli skarbowej i urzędnika mianowanego w służbie cywilnej. Doświadczony trener w zakresie prawa podatkowego m.in w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce. Autor licznych, także książkowych publikacji podatkowych, w tym artykułów zamieszczanych w branżowym kwartalniku “Doradca podatkowy”.
Płatność za szkolenie:
Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email o dokonanie przedpłaty.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Rezygnacja z szkolenia:
Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.
§ 6
(…)
4. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:
a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,
b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.
Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O.O. w Krakowie.