Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
360,- zł od osoby
340,- zł Cena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

Minimalne wymagania dotyczące sprzętu dla uczestników:

  • Procesor dwurdzeniowy 2GHz
  • 2 GB pamięci RAM
  • System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, ChromeOS
  • Aktualna wersja jednej z wybranych przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera
  • Połączenie internetowe o prędkości nie mniejszej niż: 2048 kbps (2 Mbps). Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/

Cel szkolenia, wymagania wstępne i organizacja procesu dydaktycznego:

Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych w zagadnieniach objętych tematyką szkolenia. Słuchaczami szkolenia mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę ustawicznego doskonalenia zawodowego przez cały okres pracy zawodowej oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy.

Czas trwania szkolenia wynosi 6 godzin lekcyjnych.

Rozpoczęcie: godzina 9:00 

Treści kształcenia:

Wprowadzenie do KSeF

cel, funkcje, podstawowe zasady działania

autoryzacja, logowanie, nadawanie uprawnień, fakturowanie, załączniki, certyfikat wystawcy

Autoryzacja

kiedy wymagany jest formularz ZAW-FA a kiedy nie jest (rodzaje podmiotów)

weryfikacja podpisu/pieczęci i przypisanie do podmiotu

ćwiczenie - wypełnienie przykładowego zgłoszenia ZAW-FA (adresy e-mail)

Logowanie

logowanie poprzez profil zaufany, podpis kwalifikowany, pieczęć kwalifikowaną

ćwiczenie - logowanie do Aplikacji Podatnika KSeF

Zakres uprawnień

uprawnienia właścicielskie pierwszego administratora oraz dalsze osoby i podmioty

zakres uprawnień - wystawianie faktur, dostęp do faktur, zarządzanie dostępami

ćwiczenie - porównanie ról i dostępów

Nadawanie i odbieranie uprawnień

elektronicznie w Aplikacji Podatnika KSeF

papierowo / elektronicznie przez formularz ZAW-FA

dane wymagane do nadania uprawnień

ćwiczenie - nadanie i odebranie uprawnienia

Integracja z KSeF przez API

etapy procesu autoryzacji i nadawania uprawnień

generowanie tokenów (o ile zostaną) i wysyłanie e-faktur

wygaśnięcie tokenów z KSeF 1.0 w KSeF 2.0 (ponowne nadawanie uprawnień)

Certyfikat wystawcy faktury w KSeF

czym jest certyfikat wystawcy faktury

funkcje certyfikatu wystawcy

obsługa trybów offline i offline24

kod QR z oznaczeniem „OFFLINE” i „CERTYFIKAT”

ćwiczenie - proces pozyskania certyfikatu

Fakturowanie w KSeF - ujęcie techniczne

tworzenie faktury - dane obowiązkowe i pola techniczne

generowanie i przesyłanie faktury (portal / API)

potwierdzenie przyjęcia faktury (numer KSeF)

faktura online, faktura offline, faktura offline24

tryby awaryjne

ćwiczenie - wystawienie i wysłanie faktury testowej

Załączniki do faktur w KSeF

możliwość dodawania załączników

niedozwolone załączniki

Wniosek w e-Urzędzie Skarbowym o możliwość wystawiania faktur z załącznikami

składanie wniosku przez e-Urząd Skarbowy (e-US)

wymogi formalne - konto organizacji w e-US

odbiór statusów i potwierdzeń w e-US

ćwiczenie: omówienie procesu składania wniosku

Organizacja pracy w firmie

nadawanie uprawnień pracownikom i biurom rachunkowym

zarządzanie dostępami przy zmianach kadrowych

Metody pracy:

Proces kształcenia na szkoleniu oparty jest o:

  • zajęcia wykładowo-seminaryjne z ćwiczeniami praktycznymi (studia przypadków i ich analiza),
  • stosowanie nowatorskich metod i technik nauczania, skoncentrowanych na kształtowaniu praktycznych umiejętności rozwiązywania problemów,
  •  naukę własną słuchacza.

Efekty kształcenia:

Wiedza: Pozyskanie i doskonalenie  wiedzy w zakresie objętym programem  kursu

Umiejętności: Kształtowanie umiejętności czytania tekstu prawnego ze zrozumieniem

Kompetencje społeczne: Wykonywanie pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej

Warunki zaliczenia szkolenia:

Formą zaliczenia szkolenia jest uczestniczenie w zajęciach. Po zaliczeniu szkolenia słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na podstawie § 23 ust. 3 i 4 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).

Informacje o kadrze:

Szkolenie poprowadzi Pan Patryk Smęda-Doradca podatkowy (numer wpisu 12110), prawnik, wykładowca akademicki w Wyższej Szkole Bezpieczeństwa w Poznaniu przedmiotów w zakresie prawa celnego i podatkowego, członek założyciel Stowarzyszenia Podatników Estońskiego CIT. Absolwent studiów doktoranckich w Katedrze Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, jak również studiów podyplomowych z prawa podatkowego, egzekucji administracyjnej i zarządzania zasobami ludzkimi, a także seminarium „Zarząd sukcesyjny przedsiębiorstwem osoby fizycznej”. Przed wpisem na listę doradców podatkowych wieloletni pracownik Izby Skarbowej, a następnie Izby Administracji Skarbowej w Katowicach kierujący komórkami organizacyjnymi odpowiedzialnymi za wymiar i nadzór nad wymiarem podatku od towarów i usług. W latach 2012-2018 trener wewnętrzny w Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów, a następnie w Krajowej Szkole Skarbowości. Złożył z wynikiem pozytywnym państwowe egzaminy na inspektora kontroli skarbowej i urzędnika mianowanego w służbie cywilnej.  Doświadczony trener w zakresie prawa podatkowego m.in w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce. Autor licznych, także książkowych publikacji podatkowych, w tym artykułów zamieszczanych w branżowym kwartalniku “Doradca podatkowy”.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

4. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

 

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O.O. w Krakowie.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20