WYKŁADOWCA: BARTŁOMIEJ CHAŁUPIŃSKI – Licencjonowany doradca podatkowy, prawnik. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego oraz studia podyplomowe na kierunku Finanse i Rachunkowość na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując w renomowanych firmach doradczych w Szczecinie oraz we Wrocławiu, a także odbywając staż w międzynarodowej kancelarii prawnej w Berlinie. W swojej praktyce zawodowej kierował wewnętrznym działem podatkowym w jednej z największych polskich firm z branży gier komputerowych. Obecnie prowadzi indywidualną praktykę podatkową, w ramach której doradza zarówno krajowym, jak i zagranicznym podmiotom z branży energetycznej, automotive, e-commerce, oraz IT głównie w zakresie podatku VAT oraz CIT ze szczególnym uwzględnieniem rozliczania ulg i preferencji podatkowych w obszarze innowacji i nowych technologii. Prowadził wiele szkoleń poświęconych tematyce podatkowej organizowanych zarówno dla potrzeb wewnętrznych Klientów (dotyczące zmian podatkowych oraz szkolenia „skrojone na miarę” dotyczące zagadnień istotnych z punktu widzenia Klienta), jak i w roli wykładowcy współpracującego z zewnętrznymi firmami szkoleniowymi oraz uczelniami wyższymi.
CEL KURSU ORAZ WYMAGANIA WSTĘPNE DLA SŁUCHACZY:
Celem szkolenia jest poszerzenie kwalifikacji zawodowych z zagadnień dotyczących cen transferowych zgodnie z aktualnym stanem prawnym.
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.
UCZESTNICY SZKOLENIA: księgowi, główni księgowi, osoby zajmujące się księgowością, osoby prowadzące biura księgowe, rachunkowe, prawne, dyrektorzy finansowi, pracownicy działu controllingu, prawnicy, członkowie zarządu, osoby specjalizujące się w opracowywaniu dokumentacji podatkowej oraz zainteresowane tematyką cen transferowych, które chciałyby zaktualizować oraz uzupełnić swoją wiedzę z tego zakresu.
ORGANIZACJA:
CZAS TRWANIA KURSU: 7 godzin (godzina lekcyjna to 45 minut) / 9:00 - 14:45. Kurs realizowany jest w formie online.
OPIS SZKOLENIA I WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
Uczestnik powinien dysponować komputerem lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu (przeglądarka Google Chrome lub Firefox).
Szkolenie prowadzone jest w formule online, zapewniającej kontakt z wykładowcą (za pośrednictwem kamery) poprzez platformę internetową.
METODY PRACY I MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Proces kształcenia na szkoleniu realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z ćwiczeniami praktycznymi ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę, które zostaną przesłane Państwu w formie elektronicznej przed szkoleniem.
PLAN NAUCZANIA:
- Cel regulacji dotyczących cen transferowych oraz ich źródła
- Podmioty powiązane i transakcje kontrolowane w tym progi dokumentacyjne
- Zwolnienia z obowiązku sporządzania dokumentacji cen transferowych
- Uproszczenia „safe harbour”
- Uchylenie przepisów o tzw. „transakcjach rajowych”
- Dokumentacja lokalna i jej elementy
- Analiza porównawcza jako najistotniejszy element dokumentacji lokalnej
- Metody porównywania cen transferowych
- Grupowa dokumentacja cen transferowych i jej elementy
- Obowiązki sprawozdawcze dotyczące cen transferowych oraz istotne terminy
- Korekta cen transferowych
- Sankcje i ryzyko reklasyfikacji transakcji
EFEKTEM KSZTAŁCENIA NA KURSIE BĘDZIE:
- nabycie i poszerzenie posiadanej wiedzy zawodowej z zakresu zagadnień dotyczących cen transferowych zgodnie z aktualnym stanem prawnym,
- umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
- umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.
Cena obejmuje:
- wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.
Płatność za szkolenie:
Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email o dokonanie przedpłaty.
Rezygnacja z szkolenia:
Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.
§ 6
(…)
3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:
a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,
b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.
Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O/O w Bydgoszczy.