Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
390,- zł od osoby
370,- zł Cena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

Bilansowe zamknięcie roku 2024

ORGANZACJA:
TERMINY ZAJĘĆ: 18.02.2025 
/ 09:00 – 15:30

CZAS TRWANIA SZKOLENIA:
Szkolenie obejmuje 8 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut).
Szkolenie realizowane jest w formie ONLINE.

CEL SZKOLENIA ORAZ WYMAGANIA WSTĘPNE DLA SŁUCHACZY:
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom aktualnej i praktycznej wiedzy na temat zagadnień związanych z zamknięciem roku obrotowego i sporządzeniem sprawozdania finansowego.
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.

METODY PRACY I MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z ćwiczeniami praktycznymi ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę.

UCZESTNICY SZKOLENIA:
Szkolenie adresowane jest do kadry kierowniczej i pracowników komórek finansowo-księgowych sporządzających roczne sprawozdania finansowe, właścicieli i pracowników biur rachunkowych prowadzących usługowo księgi rachunkowe, a także biegłych rewidentów, doradców podatkowych, dyplomowanych księgowych SKwP i osób zajmujących się w swoich firmach podatkami, księgowością i prawem.

 

WYKŁADOWCA: dr Monika Król-Stępień - Biegły rewident nr 10302, członek zarządu kancelarii audytorskiej Quatro sp. z o.o. Wykładowca w ramach studiów podyplomowych  w Katedrze Rachunkowości Finansowej i Kontroli Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz szkoleniowiec współpracujący z wieloma jednostkami w Polsce w tym m.in. ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce, Krajową Izbą Biegłych Rewidentów w zakresie procedur poprawnego zamykania ksiąg i sporządzania sprawozdań finansowych, szkoleń z rachunkowości i podatków oraz szkoleń obligatoryjnych dla biegłych rewidentów. Wykładowca stale podnoszący poziom wiedzy poprzez udział w konferencjach organizowanych  dla  biegłych rewidentów, w konferencjach międzynarodowych oraz licznych szkoleniach z zakresu rachunkowości, prawa podatkowego i audytu.  Posiada wieloletnie doświadczenie w badaniu jednostkowych oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych, zagadnieniach kontroli wewnętrznej oraz prowadzeniu ksiąg rachunkowych podmiotów gospodarczych.

 

 

PLAN NAUCZANIA:
„Bilansowe zamknięcie roku 2024”– 8h

  1. Zmiany w regulacjach prawnych mających wpływ na sprawozdanie finansowe
    1.1 Najnowsze zmiany w ustawie o rachunkowości, rozporządzeniach oraz krajowych standardach rachunkowości z uwzględnieniem:
  • nowych wymogów w zakresie obowiązkowego prowadzenia ksiąg rachunkowych
  • zmian w zakresie progów wartościowych w zakresie spółek mikro, małych, średnich i dużych
  • uproszczeń dla jednostek mikro i małych
  • propozycji zmian w zakresie sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego
  • progi dotyczące obowiązkowego badania sprawozdania finansowego
  • przepisy wprowadzające raportowanie zrównoważonego rozwoju
  • dodatkowe dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe podlegające przekazaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

1.2 Elektronizacja i cyfryzacja ksiąg i sprawozdań finansowych – problemy praktyczne i spójność z zasadami (polityką) rachunkowości

  1. Ogólne zasady sporządzania sprawozdania finansowego i zamykania ksiąg rachunkowych
    2.1 Poprawność formalna ksiąg i kompletności zapisów
    2.2 Roczne sprawozdanie finansowe i warunki jego przydatności
    2.3 Uproszczenia w rachunkowości – koszty, korzyści i zagrożenia
    2.4 Nadrzędne zasady sporządzania sprawozdań finansowych
    2.5 Dane porównawcze i porównywalność ksiąg
    2.6 Obowiązki kierownika jednostki i organu zatwierdzającego sprawozdanie finansowe
  2. Sprawozdanie finansowe i sprawozdanie z działalności w warunkach niepewności otoczenia gospodarczego
    3.1 Pozycje bilansu –wycena i prezentacja,
    3.2 Rachunek zysków i strat - kompletność przychodów i kosztów, wpływ metodologii sporządzania rachunku zysków i strat na strukturę pozycji prezentowanych w przychodach i zrównanych z nimi,
    3.3 Informacja dodatkowa – zakres i prezentacja,
    3.4 Rachunek przepływów pieniężnych - metodologia sporządzania, prezentacja kluczowych informacji w zakresie przepływów działalności inwestycyjnej i finansowej, powiązanie danych ksiąg rachunkowych z ujawnieniami w sprawozdaniu z przepływów,
    3.5 Zestawienie zmian w kapitale zakres i szczegółowość pozycji ujawnianych w zestawieniu zmian
    3.6 Sprawozdanie z działalności
  3. Sprawozdanie finansowe z perspektywy najczęściej występujących nieprawidłowości
  4. Wizja przyszłości – projektowane zmiany.

EFEKTEM KSZTAŁCENIA SZKOLENIA BĘDZIE:

  • poszerzenie posiadanej wiedzy oraz doskonalenie już posiadanych umiejętności zawodowych z zakresu obowiązków księgowych związanych z zamknięciem roku obrotowego i sporządzeniem sprawozdania finansowego,
  • umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
  • umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.

 SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA:
Formą zaliczenia szkolenia jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2175).

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP Odziałem Dolnośląskim we Wrocławiu.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20