Miasto:
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
390,- zł od osoby
370,- zł Cena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

ORGANIZACJA:
Termin zajęć: 
12.03.2025  / 9:00 - 14:45

CZAS TRWANIA KURSU:
Kurs obejmuje 7 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut).
Kurs realizowany jest w formie online.

CEL KURSU ORAZ WYMAGANIA WSTĘPNE DLA SŁUCHACZY:
Szkolenie ma na celu podniesienie i uporządkowanie wiedzy uczestników w obszarze szczegółowych zasad rachunkowości budżetowej niezbędnej do zamknięcia roku 2024 i otwarcia roku 2025 w rachunkowości jednostki i prawidłowego przygotowania sprawozdań finansowych – ze specjalnym podkreśleniem aspektów praktycznych.
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.

METODY PRACY I MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z ćwiczeniami praktycznymi ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę, które zostaną przesłane Państwu w formie elektronicznej przed szkoleniem.

UCZESTNICY SZKOLENIA:
Szkolenie adresowane jest w szczególności do pracowników zatrudnionych w sferze budżetowej, w departamentach, wydziałach i referatach finansowo – księgowych, biurach jednostek budżetowych i innych jednostkach organizacyjnych sektora publicznego.

 

WYKŁADOWCA: Lucyna Hanus - Absolwentka Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu, były zastępca Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych właściwego w sprawach rozpoznawanych przez Regionalną Komisję Orzekającą we Wrocławiu. Posiada szeroką wiedzę z zakresu gospodarki finansowej jednostek samorządu terytorialnego. Współpracuje ze Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce Oddział we Wrocławiu jako wykładowca rachunkowości budżetowej.

 

 

 

 

 

PLAN NAUCZANIA:
Sprawozdanie finansowe jednostki samorządu terytorialnego za rok 2024

  1. Przepisy o rachunkowości dotyczące ksiąg rachunkowych, w tym:
  • obowiązek określenia w aktualnej dokumentacji jednostki sposobu prowadzenia ksiąg rachunkowych;
  • zasady ewidencji finansowo-księgowej i wykaz przyjętych przez jednostkę (możliwych) uproszczeń;
  • KRS nr 7 „Zmiany zasad (polityki) rachunkowości, wartości szacunkowych, poprawianie błędów, zdarzenia następujące po dacie bilansu – ujęcie i prezentacja”;
  • wytyczne organów wykonawczych dotyczące zasad grupowania operacji gospodarczych istotnych dla rodzaju działalności oraz zasad sporządzania przez jednostki sprawozdań finansowych.
  1. Czynności wykonywane w ramach zamknięcia ksiąg rachunkowych, w tym:
  • inwentaryzacja (metody, terminy, obowiązek udokumentowania i ujęcia w księgach wyników inwentaryzacji, osoby odpowiedzialne);
  • wstępne i ostateczne zamknięcie ksiąg rachunkowych.
  1. Sprawozdanie finansowe jednostki:
  • zasady wyceny, ewidencji i prezentacji w bilansie aktywów trwałych (WNiP i środków trwałych) oraz aktywów obrotowych (zapasów, należności i środków pieniężnych) jednostki;
  • wycena i ewidencja zobowiązań jednostki, w tym zaliczonych do długu publicznego spłacanego wydatkami i sprawozdanie Rb-Z;
  • ewidencja przychodów i kosztów na kontach zespołu 4 i 7 jednostki oraz ich prezentacja w rachunku zysków i strat;
  • operacje zwiększające i zmniejszające fundusz jednostki oraz zasady sporządzania zestawienia zmian w funduszu jednostki;
  • informacja dodatkowa (minimalnych zakres określony przez Ministra Finansów, wytyczne i wzory określone przez organ wykonawczy JST, omówienie wybranych pozycji na przykładach sprawozdań sporządzanych przez JST).
  1. Rachunkowość budżetu JST oraz bilans z wykonania budżetu JST, w tym:
  • ewidencja operacji pieniężnych w księgach budżetu JST, dochodów i wydatków budżetowych oraz środków pieniężnych w drodze i rozrachunków z budżetami;
  • wycena i ewidencja należności i zobowiązań finansowych, odpisów aktualizujących należności z tytułu zagrożonych pożyczek oraz umorzenia zaciągniętych pożyczek;
  • rezerwa na niewygasające wydatki;
  • rozliczenia międzyokresowe budżetu JST;
  • bilans z wykonania budżetu JST.
  1. Sprawozdanie finansowe JST, w tym:
  • zakres możliwych wyłączeń stosowanych przy sporządzaniu łącznych bilansów, rachunków zysków i strat oraz zestawień zmian w funduszu jednostki;
  • informacja dodatkowa sprawozdania finansowego JST (m.in. jednolite zasady wyceny, prezentacja długu JST, informacja o pożyczkach zagrożonych).

EFEKTEM KSZTAŁCENIA NA KURSIE BĘDZIE:

  • nabycie i poszerzenie posiadanej wiedzy zawodowej z zakresu obowiązków księgowych związanych z zamknięciem roku obrotowego i sporządzeniem sprawozdania finansowego w jednostkach budżetowych,
  • umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
  • umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.

SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2175).

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O/O we Wrocławiu.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20