Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
390,- zł od osoby
370,- zł Cena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

ORGANIZACJA:
Termin zajęć: 
13.03.2025  / 9:00 - 14:45

CZAS TRWANIA KURSU:
Kurs obejmuje 7 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut).
Kurs realizowany jest w formie online.

CEL KURSU ORAZ WYMAGANIA WSTĘPNE DLA SŁUCHACZY:
Szkolenie ma na celu podniesienie i uporządkowanie wiedzy uczestników z zakresu obowiązków księgowych związanych z zamknięciem roku obrotowego i sporządzeniem sprawozdania finansowego w fundacjach, stowarzyszeniach i innych organizacjach pozarządowych.
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.

METODY PRACY I MATERIAŁY SZKOLENIOWE:
Proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z ćwiczeniami praktycznymi ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji ClickMeeting. W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę, które zostaną przesłane Państwu w formie elektronicznej przed szkoleniem.

UCZESTNICY SZKOLENIA:
Szkolenie skierowane jest dla osób zarządzających, pracowników działów finansowo-księgowych. Szkolenie skierowane jest zarówno do osób początkujących, jak i do tych, które posiadają już praktykę księgową, ale pragną pogłębić swoją wiedzę z tej dziedziny.

 

 

WYKŁADOWCA: dr Dorota Anna Mikulska – ekonomista, biegły rewident, członek Komitetu Standardów Rachunkowości, członek Krajowego Sądu Dyscyplinarnego Polskiej Izby Biegłych Rewidentów, sekretarz Regionalnej Rady Regionalnego Oddziału PIBR w Lublinie, wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury oraz Centrum Edukacji PIBR. Autor publikacji z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej, twórca autorskich programów szkoleniowych, ekspert wydawnictwa Wolters Kluwer. Posiada bogate doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych, sporządzaniu opinii ekonomiczno-finansowych oraz działalności doradczej i szkoleniowej w zakresie rachunkowości, rewizji finansowej i podatków. Prowadzi własną kancelarię audytorską.

 

 

PLAN NAUCZANIA:

  1. Podstawy formalnoprawne i specyfika działalności organizacji pozarządowych
    - specyfika działalności fundacji
    - stowarzyszenia zwykłe i stowarzyszenia rejestrowe
    - inne organizacje pozarządowe
    - zasady prowadzenia działalności gospodarczej
    -organizacje pożytku publicznego
  2. Rachunkowość organizacji pozarządowych
    - podstawy prawne i zakres rachunkowości
    - zasady (polityka) rachunkowości i ich aktualizacja
    - odpowiedzialność za rachunkowość
    - uproszczenia w zakresie rachunkowości
  3. Inwentaryzacja aktywów i pasywów w organizacji pozarządowej
    - cel, terminy i zakres inwentaryzacji
    - metody inwentaryzacji
    - zasady dokumentowania czynności inwentaryzacyjnych
    - rozliczenie wyników inwentaryzacji
    - nieprawidłowości w inwentaryzacji
  4. Wymogi formalne dotyczące sporządzania sprawozdania finansowego organizacji pozarządowej
    - postać i format sprawozdania finansowego
    - termin sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego
    - zasady podpisywania sprawozdania finansowego
    - odmowa podpisania sprawozdania finansowego
    - oświadczenie o sprawozdaniu finansowym i odmowa złożenia oświadczenia
  5. Wymogi merytoryczne dotyczące sporządzania sprawozdania finansowego organizacji pozarządowej
    - cel i cechy rzetelnego sprawozdania finansowego
    - nadrzędne zasady rachunkowości
    - elementy rocznego sprawozdania finansowego
    - szczegółowość danych sprawozdawczych
    - dane porównawcze i zdarzenia po dniu bilansowym
  6. Bilans organizacji pozarządowej – wybrane zagadnienia
    - zasady ujmowania i prezentacji aktywów i pasywów
    - wycena bilansowa aktywów i pasywów
    - uproszczenia w zakresie wyceny
    - nieprawidłowości w zakresie wyceny bilansowej
  7. Rachunek zysków i strat organizacji pozarządowej
    - działalność statutowa a działalność gospodarcza
    - działalność odpłatna i nieodpłatna pożytku publicznego
    - prezentacja przychodów i kosztów działalności statutowej
    - ustalanie wyniku finansowego
  8. Informacja dodatkowa organizacji pozarządowej
  9. Zeznanie CIT-8 w organizacji pozarządowej
    - przychody i koszty podatkowe
    - wydatki na cele inne niż statutowe
    - ustalanie dochodu podatkowego/straty podatkowej i podstawy opodatkowania
    - dochody wolne od podatku i ich prezentacja
  10. Badanie, udostępnianie, zatwierdzanie i składanie rocznego sprawozdania finansowego organizacji pozarządowej
    - obowiązek badania rocznego sprawozdania finansowego
    - umowa o badanie sprawozdania finansowego
    - zasady udostępniania sprawozdania finansowego
    - zatwierdzanie sprawozdania finansowego
    - walidacja i składanie rocznego sprawozdania finansowego
  11. Pozostałe obowiązki sprawozdawcze i zamknięcie ksiąg rachunkowych
    - sprawozdanie z działalności fundacji
    - sprawozdania merytoryczne i uproszczone sprawozdanie merytoryczne z działalności organizacji pożytku publicznego
    - termin publikacji sprawozdań merytorycznych
    - wstępne i ostateczne zamknięcie ksiąg rachunkowych
  12. Pytania i odpowiedzi

EFEKTEM KSZTAŁCENIA NA KURSIE BĘDZIE:

  • nabycie i poszerzenie posiadanej wiedzy zawodowej z zakresu obowiązków księgowych związanych z zamknięciem roku obrotowego i sporządzeniem sprawozdania finansowego w fundacjach, stowarzyszeniach i innych organizacjach pozarządowych,
  • umiejętność wykonywania pracy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,
  • umiejętność przewidywania skutków i ponoszenia odpowiedzialności za podjęte działania.

SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2175).

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O/O we Wrocławiu.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20