Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
11.09.2024-12.09.2024
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
900,- zł od osoby
870,- złCena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 11-12 września 2024 r. od godz. 09.00 do 15.30 (2 dniowe)
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Dorota Łabuda - wieloletni pracownik administracji podatkowej, biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług, trener z ramienia Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej

PROGRAM

Obowiązek podatkowy, podatek naliczony, faktury (KSeF), prowadzenie ewidencji zakupów i sprzedaży, pliki JPK_V7, deklaracje.

Szkolenie 2 dniowe. 16h dydaktycznych. Nowe regulacje.

Dzień pierwszy:

1. Zasady podatku VAT i podstawowe pojęcia.

2. Definicja podatnika i działalności gospodarczej.

3. Czynności podlegające opodatkowaniu.

4. Katalog czynności podlegających opodatkowaniu VAT:

  • dostawa towarów,
  • świadczenie usług,
  • wewnątrzwspólnotowa dostawa i nabycie,
  • eksport i import towarów,
  • import usług.

5. Zwolnienie podmiotowe z podatku VAT limitowane obrotem 200 000 zł.

6. Wyłączenia ze zwolnienia.

7. Rejestracja podatnika VAT. Biała lista podatników.

8. Podatek należny Obowiązek podatkowy:

  • terminy powstania obowiązku podatkowego,
  • transakcje krajowe,
  • transakcje międzynarodowe,
  • rozliczenie metodą kasową,
  • szczególny moment powstania obowiązku podatkowego,
  • korekty podatku należnego.

9. Przeliczanie kursów dla potrzeb podatku VAT.

10. Stawki podatku VAT.

11. Mechanizm podzielonej płatności – obowiązkowy i dobrowolny. Wniosek o uwolnienie środków z rachunku VAT.

12. Podatek naliczony:

  • podstawowe zasady i terminy odliczania podatku VAT,
  • sytuacje, w których podatnik nie może odliczyć podatku naliczonego,
  • zachowanie należytej staranności przy odliczaniu VAT,
  • dokumenty będące podstawą do odliczenia podatku VAT,
  • rozliczanie pojazdu samochodowego,
  • korekty podatku naliczonego – niebezpieczeństwa,
  • faktura od podmiotu nieistniejącego i niezarejestrowanego – różnice.

13. Ulga na złe długi u wierzyciela i dłużnika.

14. Zwroty w podatku VAT: terminy i warunki

15. Proporcja

Dzień drugi:

1. Nowe zasady wystawiania faktur – Krajowy System eFaktur – zagrożenia w biurze rachunkowym:

  • rodzaje faktur: papierowa, elektroniczna, ustrukturyzowana,
  • podstawowe zagadnienia dotyczące treści faktury,
  • faktury zaliczkowe,
  • terminy wystawiania faktur,
  • faktury i noty korygujące,
  • anulowanie faktury.

2. Nowe zasady prowadzenia ewidencji sprzedaży:

  • jakie dane należy podawać dla poszczególnych transakcji wymóg księgowania transakcji konkretnym dowodem sprzedaży, kiedy dokument wewnętrzny,
  • ujmowanie faktur zaliczkowych i korekt, w tym ustrukturyzowanych,
  • faktury do paragonów oraz faktury uproszczone w ewidencji sprzedaży,
  • istotna zmiana zasad prezentowania sprzedaży w ramach VAT marża,
  • księgowanie ulgi na złe długi – wierzyciel.

3. Ewidencja sprzedaży a plik JPK_V7:

  • co kryje się pod oznaczeniami GTU od 01 do 13. Świadczenia kompleksowe.
  • paliwa, oleje, odpady i inne towary z załącznika nr 15.
  • jak raportować sprzedaż samochodów, części samochodowych i innych pojazdów,
  • handel metalami a oznaczenia;
  • nieruchomości;
  • usługi niematerialne: doradztwo, reklamowe i marketingowe, zarządzania, inne.
  • usługi transportowe i gospodarka magazynów,
  • wyjaśnienie oznaczeń RO, WEW, FP, VAT_RR, MK,
  • oznaczanie procedur – co się kryje pod poszczególnymi symbolami: SW, EE, TT_WNT, TT_D, MR_T, MR_UZ, I_42, I_63, B_SPV, B_SPV_dostawa, B_MPV_prowizja,
  • transakcje z podmiotami powiązanymi (TP).

4. Kasy fiskalne jako szczególny rodzaj ewidencji sprzedaży – zmiany w 2022 r. w ramach Nowego Ładu.

5. Nowe zasady prowadzenia ewidencji zakupu:

  • jakie dane należy podawać dla poszczególnych transakcji wymóg księgowania transakcji konkretnym dowodem zakupu, kiedy dokument wewnętrzny,
  • ujmowanie faktur zaliczkowych i korekt w tym , w tym ustrukturyzowanych,
  • noty korygujące a system KSeF,
  • faktury do paragonów oraz faktury uproszczone w ewidencji zakupów,
  • zasady prezentowania dokumentów zakupów w ramach VAT marża,
  • księgowanie ulgi na złe długi – dłużnik.

6. Ewidencja zakupu a plik JPK_V7:

  • oznaczenie niektórych rodzajów nabyć,
  • obowiązek oznaczania transakcji importu towarów.

7. Część deklaracyjna pliku JPK_V 7 - nowe pola:

  • wniosek o zwrot nadwyżki podatku naliczonego nad należnym,
  • zaliczenie zwrotu na poczet innych zobowiązań z poziomu pliku JPK VAT.

8. Korekta ewidencji i deklaracji VAT:

  • korekta wyłącznie części deklaracyjnej lub wyłącznie części ewidencyjnej,
  • korekta inicjowana przez organ podatkowy,
  • zasady i procedura nakładania kar 500 zł za błędy popełnione w JPK_V7M(K),
  • konsekwencje karne-skarbowe nieterminowego złożenia JPK_V7 lub błędów popełnionych w JPK_V7. Czynny żal.

9. Likwidacja działalności – obowiązki podatnika.

10. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

 

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O/O w Bielsku-Białej.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel.77 453 90 11
tel.77 453 90 10
kom.884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl

BNP PARIBAS88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

close