Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
02.07.2024
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
330,- zł od osoby
310,- zł Cena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 2 lipca 2024 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Marcin Otręba - doradca podatkowy, doktorant w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem bieżących problemów podatkowych oraz wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego jako pracownik naukowy na wydziale Finansów i Zarządzania. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. W ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2020 r. związany jest z Kancelarią Staniek & Partners Law For Industry w której łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką. Od 2021 r. Adiunkt na Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i rachunkowość

PROGRAM

  1. Ogólne reguły dotyczące wystawiania faktur VAT:
  • katalog transakcji, które powinny być udokumentowane fakturą VAT,
  • przypadki, gdy wystawienie faktury VAT nie jest konieczne,
  • przypadki wystawiania faktur na żądanie,
  • przypadki, w których fakturę VAT wystawia podmiot niebędący sprzedawcą,
  • poprawna treść faktury VAT,
  • terminy wystawienia faktury VAT,
  • obowiązek podatkowy a faktura VAT (data sprzedaży a data wystawienia faktury),
  • wystawienia faktury VAT przed dokonaniem,
  • konsekwencje przedwczesnego i spóźnionego wystawiania faktur VAT,
  • fakturowanie zaliczek częściowych oraz całościowych,
  • wystawienie faktury końcowej rozliczającej zaliczkę- – zmiany od września 2023
  • pojęcie pustej faktury,
  • faktury czy dokumenty wewnętrzne?
  • faktury uproszczone – przypadki stosowania, zasady wystawiania,
  • kursy przeliczeniowe stosowane dla walut obcych (możliwość zastosowania spójnego kursu walut dla rozliczeń VAT i podatku dochodowego – pakiet SLIM 3 VAT)
  • duplikaty i zmiany wynikające z Pakietu „KSeF” – od 1 stycznia 2022
  1. Faktury korygujące (PAKIET SLIM VAT w zakresie faktur korygujących):
  • anulowanie faktury,
  • korekta do zera,
  • zasady i przyczyny wystawiania faktur korygujących,
  • zbiorcza faktura korygująca,
  • termin wystawienia faktur korygujących,
  • korekty in plus oraz in minus,
  • Konieczności posiadania uzgodnień warunków obniżenia podstawy opodatkowania dla faktur korygujących (zastąpienie posiadania potwierdzenia odbioru instytucją posiadania dokumentacji dotyczącej uzgodnień pomiędzy kontrahentami w zakresie warunków obniżenia podstawy opodatkowania),
  • ujęcie korekty w JPK
  • korekty bieżące i wsteczne,
  • zasady ujęcia faktur korygujących po stronie nabywcy („oderwanie” obowiązku dokonania korekty od faktu otrzymania faktury korygującej),
  • usuniecie nazwy „faktura korygująca”, oraz przyczyny korekty jako elementów obowiązkowych,
  • zasady rozliczania krajowych faktur korygujących u wystawcy i nabywcy w podatku VAT,
  • zasady rozliczania faktur korygujących w transakcjach międzynarodowych w podatku VAT.
  • Kurs walut a faktura korygująca.
  1. Prawidłowe rozliczanie faktur korygujących w PIT i CIT
  • Rozliczanie faktur korygujących przez sprzedawców w PIT i CIT,
  • Rozliczanie faktur korygujących przez nabywców w PIT i CIT,
  • Korekty kosztów uzyskania przychodów spowodowane błędem rachunkowym lub inną oczywistą omyłką,
  • Kurs waluty przy korygowaniu podatku dochodowego.
  1. Split Payment – Mechanizm Podzielonej Płatności a faktura VAT:
  • dane z faktury VAT niezbędne dla zastosowania mechanizmu podzielonej płatności,
  • faktura z zapisem mechanizm podzielonej płatności w JPK_VAT,
  • dobrowolny oraz obligatoryjny mechanizm podzielonej płatności (Split payment) –narzędzie fiskusa do waliki z wyłudzeniami w podatku VAT,
  • faktury na kwotę przekraczającą 15 000 zł a mechanizm podzielonej płatności,
  • zasady korekt i zaliczek rozliczanych w systemie split payment,
  • dokument pro forma a mechanizm podzielonej płatności,
  • faktury zaliczkowe a Split Payment,
  • Split payment a transakcje w walucie obcej,
  • sankcje w VAT grożące za niezastosowanie mechanizmu podzielonej płatności lub za nieprawidłowe wystawienia faktury dla transakcji objętej obowiązkowym mechanizmem Split payment.
  • SLIM VAT 3 – możliwość przelewów VAT pomiędzy rachunkami VAT
  1. „KSeF” od 1 stycznia 2022 – rewolucja w fakturowaniu:
  • KSeF obowiązkowy czy dobrowolny?,
  • pojęcie faktury ustrukturyzowanej tj. wystawianej w ramach KSeF.,
  • akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej,
  • wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej,
  • uwierzytelnienia faktury ustrukturyzowanej,
  • możliwość przekazania danych faktury podmiotom trzecim bez ingerencji systemowej (tzw. anonimowy dostęp i jego praktyczne znaczenie).
  • przyspieszony zwrot VAT w przypadku stosowania faktur ustrukturyzowanych.
  • faktury ustrukturyzowane wystawiane dla konsumentów.
  • ułatwienia w zakresie zapewnienia autentyczności, integralności oraz czytelności.
  • ułatwienia w zakresie JPK_FA.
  • zmiany w fakturowaniu (zaliczki, korekty, duplikaty, terminy).
  • dostęp do faktur w KSeF.
  1. Refakturowanie:
  • definicja refakturowania wynikająca z art. 8 ust. 2a ustawy o VAT a orzecznictwo sądów administracyjnych,
  • czy i w jakich przypadkach modyfikacja ceny oraz powielenie stawki podatkowej na refakturze są właściwe?
  • refakturowanie a inne instytucje prawne zbliżone do refakturowania,
  • data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego a data wystawienia faktury – problemy w przypadku refakturowania,
  • refakturowanie (m.in. mediów, kosztów transportu, kosztów ubezpieczenia) a problematyka świadczeń kompleksowych – ważne orzecznictwo NSA i ETS),
  • refaktura usług noclegowych – SLIM VAT nowe regulacje od 1 stycznia 2021 r. w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT od zakupu usług noclegowych w celu ich dalszego refakturowania.
  1. Faktura VAT a prawo do odliczenia:
  • moment odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia udokumentowanego fakturą papierową oraz fakturą elektroniczną,
  • SLIM VAT – nowe regulacje w zakresie wydłużenia terminu odliczenia podatku VAT do 4 miesięcy,
  • błędy dotyczące faktur a możliwość odliczenia podatku naliczonego,
  • ograniczenia odliczenia podatku naliczonego (PUSTE FAKTURY),
  • Nowe zasady odliczani podatku naliczonego przy WNT.
  1. Faktura w JPK:
  • dane z faktury w JPK_VAT,
  • faktura w JPK_FA,
  • KSeF a JPK.

 

 WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O/O w Bydgoszczy.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl

BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001