Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
330,- zł od osoby
310,- złCena dla członków i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 18 maja 2023 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Anna Michalak - doradca podatkowy, specjalista z zakresu prawa podatkowego i administracyjnego. W praktyce zajmuje się  obsługą podatkową restrukturyzacji przedsiębiorstw, sporządzaniem dokumentacji w zakresie cen transferowych oraz bieżącym doradztwem w podatkach dochodowych, lokalnych, VAT, a także w kwestiach celnych. Posiada doświadczenie zawodowe w wielu międzynarodowych firmach doradczych oraz w polskich i niemieckich grupach kapitałowych. Prowadzi także audyty podatkowe oraz przeprowadza szkolenia branżowe.

PROGRAM

  1. Wewnątrzwspólnotowa dostawa i nabycie towarów
  • Warunki uznania przemieszczenia towarów za WDT/WNT
  • Dokumentowanie transakcji wewnątrzwspólnotowych w świetle aktualnego orzecznictwa sądów administracyjnych oraz organów podatkowych
  • Numer identyfikacyjny kontrahenta jako warunek skorzystania ze stawki 0%
  • Podstawa opodatkowania (w tym opłaty dodatkowe, np. koszty transportu, atestów)
  • Korekty w WDT/WNT – kiedy ująć i po jakim kursie przeliczyć, zmiany w zakresie ujmowania korekt od 1.01.2021 r. (SLIM VAT) i od 1.10.2021 r. (SLIM VAT 2)
  • Zaliczki na poczet WDT i WNT – brak opodatkowania
  • Zasady odliczenia VAT dla WNT w przypadku otrzymania faktury z opóźnieniem
  • Obowiązek złożenia prawidłowej informacji podsumowującej – utrata prawa do stawki 0% od 2020 r. w przypadku braku złożenia lub złożenia informacji podsumowującej zawierającej błędy
  1. Eksport towarów
  • Eksport pośredni i bezpośredni – różnice
  • Obowiązek podatkowy w eksporcie – zaliczka, warunki dostawy a obowiązek podatkowy
  • Warunki stosowania stawki VAT 0% (dokumenty potwierdzające wywóz, omówienie problemów dokumentacyjnych, przykłady praktyczne)
  1. Transakcje łańcuchowe
  • Definicja transakcji łańcuchowej
  • Jak rozpoznać, że bierzemy udział w łańcuchu dostaw towaru
  • Ustalenie miejsca i sposobu opodatkowania poszczególnych dostaw w łańcuchu (dostawa ruchoma, dostawa nieruchoma), doprecyzowanie zasad dotyczących wskazania dostawy ruchomej w ramach pakietu SLIM VAT 2 – od 1.10.2021 r.
  • Transakcja łańcuchowa a prawo do stosowania stawki 0%
  • Transakcje łańcuchowe z dostawą eksportową albo importową – jak prawidłowo rozliczać?
  • Procedura uproszczona dla wewnątrzwspólnotowej transakcji trójstronnej (WTT) – warunki stosowania, sposób wystawienia faktury i rozliczenia WTT w ewidencji VAT, deklaracji VAT oraz informacji podsumowującej

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

§ 5. Rezygnacja z  szkolenia

1.Rezygnacja z uczestnictwa w kursie lub szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

3.W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel.77 453 90 11
tel.77 453 90 10
kom.884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl

BNP PARIBAS88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

close