Termin szkolenia: 12 lutego 2024 r.
Godz. 9:00- 15:30
Miejsce: Siedziba SKwP O/O w Opolu, ul. Kołłątaja 11, sala 43, 45-064 Opole
Szkolenie poprowadzi Bartłomiej Sokalski – doradca podatkowy
- podatkami zajmuje się od 29 lat
- absolwent Uniwersytetu Łódzkiego
- w latach 2000 –2009 członek Krajowej Izby Doradców Podatkowych oddział w Łodzi
- doradca podatkowy od 1998 roku - 25 lata doświadczenia zawodowego
- biuro prowadzi razem z żoną – również doradcą podatkowym - jako spółkę cywilną
BDP Sokalscy Bartłomiej i Renata Sokalscy - http://bdpsokalscy.pl - jest pomysłodawcą i współtwórcą systemu do zarządzania, kontroli i koordynacji pracy biura rachunkowego i kancelarii doradztwa podatkowego – Gekkon
PROGRAM:
- KSeF – ewolucja czy rewolucja pracy biur rachunkowych ?
- modele współpracy biura rachunkowego z klientem przy wykorzystaniu KSeF:
- model tradycyjny – najbardziej niebezpieczny
- model hybrydowy – najbardziej czasochłonny
- model KSeF – najbardziej innowacyjny i rentowny - uprawnienia i logowanie do KSeF – obalimy mity i legendy
- po co ZAW-FA – różna interpretacja i stosowana praktyka przez różne urzędy skarbowe ?
- jak ułatwić codzienną pracę biura i życie naszych klientów – czyli co daje panel klienta
- jak przygotować biuro/pracowników/klientów na wejście KSeF ?
- jak przeszkolić klientów – na co zwrócić szczególną uwagę – lista zagadnień do omówienia:
Czym jest KSeF(Krajowy System e-faktur) ?
KSeF - po co, dlaczego, kiedy, dla kogo ?
Korzyści i zagrożenia związane z KSeF
- czy urzędy skarbowe będą miały większą kontrolę nad podatnikami ?
- kiedy wydatki będą kosztem czyli jaka będzie data wystawienia faktury w KSeF ?
- kiedy mogę odliczyć podatek vat naliczony czyli jaka będzie data doręczenia faktury w KSeF ?
- kiedy rejestrować faktury w KSeF czyli dlaczego wszystko muszę robić na bieżąco ?
- jak mogę poprawić błędną faktury – czyli tysiące dodatkowych korekt ?
- czy łatwiej będzie gromadzić faktury ?
- czy łatwiej będzie przygotowywać dokumentację księgową dla biura ?
- po co identyfikator każdej faktury w KSeF czyli przelewy i kontrola po nowemu ?
Które faktury muszę wysyłać do KSeFu ?
Czy faktura będzie mogła nadal istnieć w wersji papierowej ?
Czy będę mógł dostać fakturę na e-maila np. w PDFie ?
Jakie dokumenty będą gromadzone w KSeF a jakich tam nie będzie ?
Co z fakturami uproszczonymi do 450 zł ?
Co z fakturami dla konsumentów ?
Czy KSeF zmieni zasady użytkowania kas fiskalnych
Awaria systemu - czyli faktura papierowa jednak istnieje ?
Uprawnienia do KSeF - czy muszę się tam logować ?
Uprawnienia do KSeF - jak mają się tam logować spółki ?
Uprawnienia do KSeF - czy lepiej nadać uprawnia biuru rachunkowemu ?
Token KSeF (kilka rodzaji) – bardzo niebezpieczny ”identyfikator elektroniczny” !!!
Zasady wystawiania faktur – czym różni się data wystawienia faktury od daty sprzedaży ?
Zasady wystawiania faktur – zaliczki, zadatki, kary umowne, opłaty administracyjne.
Straszymy bo się o Was troszczymy czyli jakie kary przygotował ustawodawca dla podatników
Jak możemy WAM pomóc – czyli po co Panel Klienta ?
Nowe zasady autoryzacji i opisywania faktur dla biura rachunkowego.
Bezpieczna komunikacja – czyli jak zapanować nad ginącymi e-mailami i załącznikami ?
Bezpieczna komunikacja – czy chcesz znać szybciej odpowiedz na swojego e-maila ?
Nowe przepisy – nowa rzeczywistość - zaktualizowana umowa z biurem rachunkowym.
Obowiązki przedsiębiorcy i biura rachunkowego po nowemu
Elementy zarządzania biurem rachunkowym:
- jak wyceniać nasze usługi – czyli dlaczego każde biuro ma inne ceny
- jak kontrolować rentowność naszego klienta – czyli jak zliczać czas pracy
- jak monitorować pracę biura na bieżąco – czyli ile faktycznie pracują pracownicy i co robią
- jak weryfikować statystykę pracy i przeciążenia pracowników i jak to zmieni KSEF
- jak kontrolować zadania dodatkowe – czyli zło koniczne czy źródełko przybytku
- jak zyskać dodatkowy czas w biurze – czyli co możemy zautomatyzować
- jak usprawnić raportowanie ważnych danych – ile na to poświęcić czasu
- jak szybko tworzyć własne dokumenty np. umowy, aneksy, wypowiedzenia itp.
W ramach szkolenia zapewniamy:
-udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań,
-materiały szkoleniowe,
-zaświadczenie o ukończeniu kursu.
Płatność za szkolenie:
Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email o dokonanie przedpłaty.
§ 5. Rezygnacja z szkolenia
1.Rezygnacja z uczestnictwa w kursie lub szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.
(...)
3.W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych na następujących warunkach:
a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,
b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.