Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
880,- zł od osoby
Raty:
850,- zł Cena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie,

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 10, 11, 17 i 18 czerwca 2024 w godz. 16.30-19.45
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Dorota Łabuda - ekspertka z zakresu podatków, w tym szczególnie podatku VAT, praktyk z kilkudziesięcioletnim stażem w skarbowości; biegły sądowy z zakresu podatku od towarów i usług

CEL

Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat rewolucyjnych zmian w zakresie fakturowania polegających na wdrożeniu faktury ustrukturyzowanej, czyli tzw. e-Faktury. Szkolenie obejmuje najnowsze regulacje wynikające z ustawy o obligatoryjnym KSeF.

Szkolenie podzielone jest na części bardziej teoretyczne i praktyczne. Omówione zostaną zasady funkcjonowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) oraz sposób nadawania i możliwej struktury uprawnień w firmie. Ta część jest wzbogacona o zasady generowania tokenów uwierzytelniających przez Aplikację Klienta udostępnioną przez Ministerstwo Finansów.

W drugiej części szkolenia omówiona zostanie szczegółowo drugi (najnowszy) wariant schemy FA(2) przedstawiającej treść e-Faktury. W tej części wykładowca omówi w szczególności, w jaki sposób firmy przeprowadzają wdrożenia KSeF. oraz wystawiają, odbierają i weryfikują e-Faktury. Zostaną przekazane praktyczne wskazówki dotyczące obiegu faktur w firmie.

Przesunięcie terminu KSeF nie powinno mieć większego wpływu na same zasady działania systemu w firmach – dotyczą jakości i wydolności oprogramowania po stronie MF oraz rozwiązań technicznych.

PROGRAM

Część I. Krajowy System e Faktur – stan prawny na 1 stycznia 2024 r. Jakie zmiany przed nami?

  1. Co to jest faktura ustrukturyzowana, Krajowy System e-Faktur (KSeF) oraz Platforma Elektronicznego Fakturowania. Rozwiązania wprowadzone przez Ministerstwo Finansów
  2. Zasady działania Krajowego Systemu e Faktur.
  3. Etapy wdrożenia KSeF w firmie: co należy ustalić, jak i kto powinien szykować się do zmian.
    • audyt oprogramowania i wzoru faktury
    • wypracowanie schematu obiegu dokumentów i dostosowanie rodzajów uprawnień
    • w czym systemy księgowe mogą zastąpić księgową
  1. Jak wykorzystać system testowy?
  2. Podatnik VAT czynny – jak i od kiedy korzysta z KSeF?
  3. Podatnik VAT zwolniony – jak i od kiedy korzysta z KSeF?
  4. Kto może korzystać z KSeF w podmiotach gospodarczych:
    • rodzaje uprawnień u sprzedawcy i sposoby ich pozyskania
    • struktura uprawnień w JST i jednostkach powiązanych
    • rodzaje uprawnień u nabywcy i sposoby ich pozyskania
    • uprawnienia dla osób i podmiotów trzecich – kto w imieniu podatnika może obsługiwać system KSeF, jak nadawać uprawnienia.
    • uprawnienia zawężone – jak w firmie wykorzystać ID wewnętrzne
    • praca on line i off line – dla kogo?
    • jak się uwierzytelniać w systemie KSef
    • co to jest token, jak go uzyskać, jakie ma funkcje i jak działa.
    • co to jest certyfikat autoryzacyjny – jakie zmiany zapowiada Ministerstwo Finansów
  1. Jakie faktury są w obiegu po 1 stycznia 2024 r. Jakie będą po wprowadzeniu obowiązkowego KSEF. Co z paragonami z NIP nabywcy, fakturami wystawianymi przez kasy rejestrujące, fakturami dla klientów indywidualnych?

Część II Omówienie schemy FA(2). Jaka jest treść e-Faktury? Czym różnią się faktura elektroniczna od ustrukturyzowanej

  1. Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług dotyczące zasad wystawiania faktur a schema FA (2)
    • nagłówek e-Faktury.
    • dane sprzedawcy, nabywcy.
    • podmiot trzeci na fakturze. Co to jest rola?
    • nowe wymogi dla daty sprzedaży.
    • pola obligatoryjne/opcjonalne/ fakultatywne.
    • gdzie umieścić dane dodatkowe dla swoich faktur?
  1. Rodzaje faktur przewidzianych w schemie FA (2) – jak je wystawić?
    • wymogi dla faktur korygujących.
    • wymogi dla faktur zaliczkowych - kiedy faktura  „ZAL” a kiedy „ROZ”.
    • faktura uproszczona

3. Jakich praktycznych rozwiązań nie ma w KSeF ?

    • noty korygujące;
    • załączniki do faktur;
    • anulowanie faktury;
    • faktury pro-forma.

4. Węzły: „Rozliczenie”, „Płatność”,  „Warunki Transakcji”.

5. Stopka e-Faktury.

Część III Obieg dokumentów w firmie. Kontrole biznesowe a faktura ustrukturyzowana.

  1. Faktura ustrukturyzowana u sprzedawcy:
    • dokumentacja obrotu profesjonalnego i indywidualnego, nowy obieg dokumentów
    • faktura wystawiona do paragonu
    • faktura dla kontrahenta zagranicznego
    • data wystawienia faktury ustrukturyzowanej a pole P 1 schemy FA (2)
    • data wysyłki dokumentu do KSeF a stosowany kurs dla faktury
    • zasady wystawiania i wysyłania faktur i korygujących faktur ustrukturyzowanych: reguły i wyjątki, kontrole biznesowe przy fakturach
    • obowiązek oznaczenia faktury ustrukturyzowanej kodem QR umożliwiającym dostęp do tej faktury w Krajowym Systemie e-Faktur – kiedy?
    • awaria systemu – jak się zachować
    • faktura korygująca a zasady korekty podatku należnego – co nas czeka po zmianach.
    • likwidacja duplikatów ?
  1. Faktura ustrukturyzowana u nabywcy – jak zorganizować obieg dokumentów; czy faktury na zakup przysporzą dużo więcej pracy?
    • nowy obieg dokumentów – faktura widoczna tylko dla niektórych księgowych
    • faktura od kontrahenta zagranicznego – co dalej?
    • data otrzymania faktury ustrukturyzowanej i faktury korygującej, kontrole biznesowe przy fakturach zakupu,
    • awaria systemu – jak się zachować
    • faktura korygująca a zasady korekty podatku naliczonego – co nas czeka po zmianach.
    • likwidacja duplikatów ?
    • faktura VAT RR po zmianie przepisów.
    • nowe wymogi przy wykonywaniu komunikatów przelewu i przelewów bankowych (nr KSeF).
  1. Proponowana nowelizacja zasad prowadzenia i raportowania JPK_V7 – nowe pozycje
  2. Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych oraz pozostałej dokumentacji podatkowej.
  3. Zmiany na białej liście – informacja o obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych
  4. Korzyści i zagrożenia przy stosowaniu e-Faktur. Zwrot w terminie 40 dni podstawowym terminem zwrotu.
  5. Kary pieniężne za błędy w KSeF: jakie, dla kogo, od kiedy.

Część IV Kolejne nowelizacje przepisów planowane i dokonane przez Ministra Finansów. Czy będą miały wpływ na wdrażanie KSeF

 

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

 

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

 

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O/O w  Bydgoszczy.

Zapraszamy!

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel.77 453 90 11
tel.77 453 90 10
kom.884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl

BNP PARIBAS88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

close