Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
330,- zł od osoby
310,- złCena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

CZAS I MIEJSCE SZKOLENIA

  • od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Marcin Otręba - doradca podatkowy, doktorant w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem bieżących problemów podatkowych oraz wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego jako pracownik naukowy na wydziale Finansów i Zarządzania. Kierownik studiów podyplomowych – Doradca podatkowy. W ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2020 r. związany jest z Kancelarią Staniek & Partners Law For Industry w której łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką. Od 2021 r. Adiunkt na Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i rachunkowość.

CEL

Podczas szkolenia przedstawione zostaną nie tylko same zasady wystawiania faktur ustrukturyzowanych i korzystania z systemu KSeF, ale także najczęściej pojawiające pytania i odpowiedzi Ministerstwa Finansów związane z funkcjonowaniem systemu i jego obowiązkowym stosowaniem.

W ramach szkolenia, pod okiem doświadczonego wykładowcy–praktyka, uzyskasz kompleksową wiedzę z zakresu:

  • wdrożenia u podatnika Krajowego Systemu e-Faktur,
  • wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
  • nowych pojęć i definicji,
  • skutków wprowadzonych zmian w fakturowaniu.

 

PROGRAM

I. Ramy prawne i zasady funkcjonowania KSeF

  • Faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna,
  • Zapewnienie autentyczności pochodzenia, integralności treści, czytelności treści,
  • Wystawienie faktury w ustrukturyzowanej a akceptacja kontrahenta,
  • Terminy wystawiania faktur ustrukturyzowanych,

II. Dokumenty przetwarzane przez KSeF:

  • Schema faktury ustrukturyzowanej - omówienie wzorca faktury ustrukturyzowanej,
  • Walidacja faktury wysłanej do KSeF w celu rejestracji,
  • Informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.),
  • Uwierzytelnianie się w systemie KSeF a ZAW-Faktura,
  • Uprawnienia osoby/podmiotu do korzystania z KSeF,
  • Wystawienie faktury w KSeF – omówienie narzędzi do wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
  • Otrzymywanie faktur w KSeF oraz dostęp do faktur wystawionych i otrzymanych w KSeF, co musimy wiedzieć,
  • Numer faktury ustrukturyzowanej a JPK, MPP oraz biała lista podatników,
  • „Refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe).

III. Rodzaje dokumentów wystawianych przy użyciu w KSeF,

  • Faktury ustrukturyzowane dla kontrahentów krajowych oraz zagranicznych,
  • Faktury ustrukturyzowana – co z notą korygującą,
  • Anulowanie faktury ustrukturyzowanej czy będzie dalej możliwe ?
  • Duplikat faktury ustrukturyzowanej, kto dalej będzie mógł wystawiać ?
  • Faktury „VAT-RR”,
  • Faktury metoda kasowa, system marży,
  • Faktura wystawiana przez nabywcę (samofakturowanie),
  • Faktura wystawia przez podmiot zwolniony na podstawie art. 43 oraz 113 ustawy o VAT,
  • Faktury wystawiania w ramach OSS i IOSS,
  • Faktura ustrukturyzowana a kasa fiskalna,
  • Faktury wystawione w okresie niedostępności KSeF (tzw. tryb „offline”) oraz związane z nimi obowiązki,
  • Awaria KSeF,
  • Znaczenie kodu QR umieszczanego obowiązkowo na wydruku lub obrazie elektronicznym faktur wystawianych w KSeF.

IV. Moment wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej oraz ich korygowanie

  • moment wystawienia faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
  • data wystawienia faktury w KSeF a data powstania obowiązku podatkowego VAT,
  • moment otrzymania faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
  • moment otrzymania faktury w KSeF a prawo do odliczenia podatku VAT.

V. Korygowanie faktur w KSeF

  • Korygowanie faktur wystawionych poza KSeF w okresie dobrowolnego stosowania KSeF,
  • Wystawianie faktur korygujących poza KSeF – czy to będzie możliwe?
  • Specyfika korekty in minus podatku należnego.
  • Specyfika korekty in minus podatku naliczonego.

VI. Korzyści wynikające z dobrowolnego stosowania faktur ustrukturyzowanych:

  • 40-dniowy zwrot podatku VAT, kto faktycznie z niego skorzysta ?
  • Ułatwione stosowanie korekty in minus po stronie sprzedawcy i nabywcy,
  • Brak konieczności dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
  • Brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,
  • Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych przez system KSeF. Co później ?

VII.  Sankcje w zakresie nieprawidłowości w korzystaniu z KSeF .:

  • Sankcja za wystawienie faktury poza KSeF,
  • Sankcje za wystawienie faktur w niewłaściwym formacie w okresie awarii lub w trybie „offline”,
  • Sankcje za opóźnione przesłanie do KSeF faktur wystawionych w okresie awarii lub w trybie „offline”.
  • Zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową.

VIII.  Jak przygotować się do wdrożenia KSeF krok po kroku:

  • Sprawdź, od kiedy należy wystawiać faktury za pomocą KSeF,
  • Przeanalizuj struktur e faktury,
  • Mapowanie obowiązkowych danych do schemy e faktury,
  • Wybierz najbardziej optymalne narzędzie do korzystania z KSeF,
  • Jak uwierzytelnić się w systemie KSeF, czy token jest bezpieczny ?
  • Komu nadać uprawnienia do korzystania z KSeF ?
  • Pamiętaj o wdrożenie procedur wewnętrznych w zakresie korzystania z KSeF,
  • Przeanalizuj umowy zawarte z kontrahentami pod kontem KSeF,
  • Przed wystawieniem faktury przeprowadź testy narzędzi do obsługi KSeF.

 

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email  o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O/O w Bydgoszczy.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel.77 453 90 11
tel.77 453 90 10
kom.884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl

BNP PARIBAS88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

close