Miasto:
Opole
Typ:
Szkolenie
Tryb:
dzienne
Opłata:
350,- zł od osoby
330,- zł Cena dla członków O/O w Opolu i firm zgłaszających więcej niż jedną osobę na szkolenie

Szkolenie jest zorganizowane w systemie ONLINE

Uczestnictwo w nim jest możliwe za pomocą platformy ClickMeeting.

Zajęcia w godz. 8.30-13.30.

Wykładowca:

Joanna Patyk - Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 18-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing i podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", „Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych” oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.

 

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Podstawowe zasady rozpoznawania kosztów uzyskania przychodów:

  • Pojęcie kosztów uzyskania przychodów;
  • Przesłanki ujęcia wydatku w KUP;
  • Koszt poniesiony - pojęcie;
  • Podział kosztów na koszty bezpośrednio i pośrednio związane z przychodami podatkowymi;
  • Koszty na przełomie roku podatkowego - zasady rozliczeń;
  • Korekty kosztów;
  • Rozliczanie kosztów w czasie - w którym przypadku i w jaki sposób?

2. Rozliczanie w KUP wynagrodzeń i składek ZUS:

  • Moment wypłaty wynagrodzenia a KUP;
  • Składki ZUS pracownika i płatnika - zasady rozliczeń;
  • Wpłaty do PPK
  • Świadczenia w naturze dla pracowników a KUP
  • Opóźnienia w zapłacie wynagrodzeń i składek a NKUP
  • Zaliczanie do KUP wynagrodzeń z umów cywilnoprawnych, powołania, mianowania.

3. Reprezentacja, reklama i inne wydatki marketingowe na gruncie podatku CIT:

  • Pojęcie reprezentacji i reklamy;
  • Znaczenie hasła reklamowego dla ustalenia KUP - czy samo logo wystarczy?
  • Kiedy konieczna faktura wewnętrzna - zasady wystawiania;
  • Kawa, herbata, ciastka, alkohol a rozliczenia podatkowe;
  • Próbki - reklama czy reprezentacja? Skutki podatkowe w CIT i VAT;
  • Prezenty - kto otrzymuje? Jak opodatkować? Czy stanowi KUP?
  • Gadżety reklamowe, kalendarze, długopisy, kartki świąteczne - kiedy KUP? Kiedy faktura wewnętrzna?

4. Podatki jako KUP:

  • VAT jako KUP - przypadki praktyczne;
  • Błędny dokument z podatkiem VAT a KUP
  • Podatek od wartości dodanej a KUP
  • Podatki lokalne
  • Akcyza
  • Odsetki od zobowiązań publicznoprawnych jako NKUP.

5. Wydatki nie stanowiące KUP - najczęstsze problemy praktyczne:

  • art 16 UCIT w aspektach najczęściej pojawiających się problemów praktycznych,
  • używanie samochodu a KUP;
  • straty z działalności i inwestycje zaniechane - kiedy są KUP a kiedy nie?,
  • kary umowne,
  • opłaty administracyjne i sankcyjne, w tym PFRON;
  • różnice kursowe niezrealizowane
  • przykłady optymalizacji podatkowej w aspekcie KUP.

6. Środki trwałe i amortyzacja w aspekcie KUP:

  • Zasady kwalifikowania wydatków jako środka trwałego - co jest kosztem bieżącym a co ŚT - w tym rozliczenie ŚT w ramach pomocy de minimis;
  • Klasyfikacja Środków Trwałych a stawki amortyzacyjne - zasady stosowania;
  • Możliwość stosowania amortyzacji jednorazowej
  • Ulepszenie a remont środka trwałego - najnowsze orzecznictwo;
  • Wartości niematerialne i prawne - zasady amortyzacji;
  • Rozliczanie strat w środkach trwałych - problemy praktyczne;

7. Dyskusja z uczestnikami.

Wymagania sprzętowe:

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

Cena obejmuje:

  • wykład wraz z autorskimi materiałami szkoleniowymi
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

materiały i zaświadczenie zostaną wysłane na adres mailowy uczestnika.

Płatność za szkolenie:

Prosimy nie uiszczać opłaty za szkolenie do momentu otrzymania prośby za pomocą wiadomości email o dokonanie przedpłaty.

Rezygnacja z szkolenia:

Rezygnacja z uczestnictwa w szkoleniu powinna być przesłana w formie podpisanego własnoręcznie pisma za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres  szkolenia@opole.skwp.pl lub dostarczona osobiście do organizatora kształcenia.

§ 6

(…)

3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu uczestnikowi przysługuje zwrot wpłaconych środków pieniężnych lub zostanie zobowiązany do zapłaty na następujących warunkach:

a) rezygnacja wcześniej niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - zwrot całości wpłaty,

b) rezygnacja zgłoszona w okresie równym lub krótszym niż 5 dni roboczych przed rozpoczęciem szkolenia - organizator pobiera całość kwoty za szkolenie.

Szkolenie organizowane we współpracy z SKwP O/O w Legnicy.

ul. Kołłątaja 11
45-064 Opole

tel. 77 453 90 11
tel. 77 453 90 10
kom. 884 369 335

biuro@opole.skwp.pl
szkolenia@opole.skwp.pl
dyrektor@opole.skwp.pl


BNP PARIBAS 88 1600 1329 1852 3322 4000 0001

Adres do e-doręczeń: AE:PL-86395-64655-IBSTI-20

close